Dank beiden!
'k overweeg beiden (m.b.t. de milanese de ‘laatste’)
Wauw de jouwe ligt er ook heel mooi bij zeg! Is dat lume op de uurmarkeringen en wijzers?
Thanks. Ben ook best blij met deze Commy. Nu alleen nog een juiste kroon op mijn duiker en een mechanische chronograaf en ik kan mijn oude Commodoor vitrine inrichten
Lumen volgens mij alleen aan de einden van de markeringen (Dots) en van de wijzers. Maar ik zou nog eens beter moeten kijken om zeker te weten
Dank je, ik vind hem zelf ook na twintig jaar nog steeds niet vervelen. Overigens, er zijn m.i. genoeg merken met fraaie ‘C- kasten’ die aantrekkelijke prijskaartjes hebben…
Vind eerlijk gezegd persoonlijk de ronding van de bovenzijde van de Tissot kast een mooier design. Net als bij de Heuer Carrera van WVE
Maakt hem ietsje kleiner bij een eerste blik. Maar ik begrijp ook de voorkeur voor investeren in veel duurdere ‘scherpe’ kasten goed. Want die professionele polijsters moeten natuurlijk ook weer betaald worden
Absoluut!
maar wat ik leuk en mooi vind aan deze modellen is die bezel. Noemen we het coin of fluted?
Dik 11 mm
Kast 43 bij 37
Mooi groot voor die tijd.
Tja, ‘we’ is lastig. Zie ieg vaak ‘Coin’ voorbij komen als omschrijving hoewel dat vlg mij meer voor verticaal bewerkte (duiker)bezels geldt - net als bij muntranden. En ‘Fluted’ is toch kenmerkend grover en meer golvend van patroon, daarvoor moet je toch Rolex etc ipv Omega & Tissot hebben
Omdat ie fijner is qua structuur neig ik naar coin
Een hele Commodoorvitrine? Nice!
Heb je daar ook foto’s van?
Nee sorry, ligt al jaren op zolder begraven… Is zo’n verticale toonbank vitrine uit begin seventies, denk ik. Ook geen idee waar het sleuteltje is, en of die plastic wandjes nog wel heel zijn …
Prachtig !
Ah balen. Dat klinkt in ieder geval heel vet!
Dankjewel Joep.
Deze neemt in mijn collectie wel een speciale plaats in.
En prachtig is hij.