Wat een klatser! Geweldig!
Eerste wissel alweer achter de rug.
Deze 1975 Longines bij @anon34385602HFH om de pols gehad en ermee de deur uitgelopen.
Viel me op dat ie zo goed de tijd houdt, dus 2 weken geleden maar eens gelijk gezet met atoomtijd. Daarna redelijk veel gedragen, en wanneer dat niet het geval was, hield ik hem opgewonden.
Verschil is nu 21 seconden (voor op atoom)
Wat een super stuk is die Longines en ok nog very very handsome
Vandaag deze Rolex 1603 met donder grijze wijzerplaat. Die verkleuring van het tritium sinc sulphide is… mooi.
Prettige dag verder.
Crosspost. Ik had deze gisteravond al getoond bij 'Vintage Only ( 50 jaar of ouder). Hij lag nog op mijn bureau, dus vandaag maar even om. Staat wel keurig vind ik, zo’n klassieke dresser.
heerlijke dial hoor!
Vandaag heb ik deze Ruhla gerepareerd. Hij liep niet, was erg vies en het glas was kapot.
Dus heb ik het horloge geheel gedemonteerd, alle onderdelen grondig schoongemaakt in mijn schoonmaakmachine. Daarna heb ik het uurwerk weer netjes gemonteerd.
De kast heb ik in de ultrasoon reiniger schoongemaakt.Nu is deze Ruhla weer klaar voor gebruik.
Ik heb nu wel gemerkt dat mijn pols nog meer rust nodig heeft, want deze keer kreeg ik zelfs een Ruhla uurwerkje maar met veel moeite gemonteerd.
Ik heb nu veel pijn dus mijn andere projectjes blijven voorlopig even projectjes.
Vóór
Na
En met een nieuw bandje om de pols.
prachtig gedaan
Mijn NA vandaag binnen gekomen. Ik lag nog net niet bij de voordeur te wachten met een mooi cal. 354 uurwerk erin. Hij is uit 1954.
Wat een pracht ding is dit toch. Ga denk ik ook maar eens op zoek naar deze. Of een Conquest ? Keuze stress… haha
Helaas wel een redial
Er lijkt trouwens nog wel meer aan de hand, want kast, kroon,… lijken ook niet te kloppen.
Maar misschien weet je dit al en is originaliteit geen ding voor je?
Dankjewel Joep.
The Quest for the Conquest…altijd goed
De Admiral van mij is behoorlijk zeldzaam, eigenlijk tot nu toe geen 2e exemplaar gezien.
Hohohiho, ik kijk nu pas wat je boven mij gepost hebt: OOK SCHITTEREND!!
nu begrijp ik je helemaal