Welke vintage draag je vandaag? Deel X

Hoi Don.
Zo’n legergroene Solex was het type populair. Die zijn van 1953 tot en met 1956 gemaakt. Ze waren 30 gulden goedkoper dan een zwarte de Luxe. Ze hadden minder chroom en waren wat goedkoper uitgevoerd.

Dat zij er in eentje had in de jaren 60…dat was toen al een oudje.
Ik heb ook vier van die groene Solexen, maar ze moeten nog helemaal gerestaureerd worden.

Vandaag hebben net geen 70 km gereden. We rijden vaak zomaar een weg in, waarvan we niet weten waar die naartoe leidt. Je komt op plaatsen waarvan je het bestaan niet eens wist en dat vlak bij je huis.

De legergroene Solex uit 1953

12 likes

Wow, dat is een hele collectie zeg. Ik ben er zelf eind zestiger jaren de Brienenoordbrug nog mee over geweest, toen nog verboden voor fietsers meen ik me te herinneren. Een vriend in Iserlohn heeft naast brommers en motoren ook twee Solexjes, uit Frankrijk - dus daar zie ik ze ook nog wel eens…en even mijn excuses voor het off-topic maar flashbacksssssss :relieved:

1 like

Mogguh vintage lovers :raised_hand:

29 likes

Ontzettend leuk zeg. Ik heb ook altijd veel aan Solexen gesleuteld, maar dan de nieuwere varianten: Oto, 3800 en 5000. Alles al lang weggedaan, maar als ik dit zie, gaat het weer kriebelen.

1 like

Goeiemorgen HF

Fijne zondag!

25 likes

Ontboxing en genieten bij het eerste kopje koffie :yum:

Onderweg …

28 likes

17 likes

Hier ook een Seiko Quartz :slight_smile:

21 likes

28 likes

22 likes

Ongelofelijk slim line voor zijn leeftijd deze Mir.
Ik draag hem te weinig eigenlijk. Keuzes, keuzes…

22 likes

Ik heb geen flauw idee hoe oud deze is en of deze hier mag.
Hij kan uit 1982, 1992, 2002 en 2012 zijn als ik het serienummer i.c.m. movt. nummer opzoek.

16 likes

De favoriet vd zomer (ook omdat er maar 1 mee op vakantie is :rofl:)

28 likes

Zo nat buiten dat ik deze veilig binnen kan dragen :relieved:

23 likes

Ook een mooie! Ik ben er sinds kort een beetje verliefd op geworden. Dus dan maar twee… Nu de zoektocht begonnen naar een leuke twin quartz.
Dit is valsspelen natuurlijk.

18 likes

Mijn NA natuurlijk

22 likes

Vandaag de Lord Marvel 5740-8000 weer. Een prachtig horloge, zeker als je weet, hoe deze eruit zag, toen ik hem kocht…

20 likes

Mijn 2e King Seiko de 5626-7110 zelf een nieuw glaasje voor gezocht. Gevonden in Rotterdam of all places :rofl:

30 likes

Pontiac hydraulica memodata met 3*** en een punt?

22 likes

Sushi-time !!

24 likes