Welke vintage draag je vandaag? Deel X

32 likes

Dank je wel, Jan!

41 likes

Nice. Mooi verkleurd. Weet je uit wel jaar deze Hamilton komt en welk uurwerk er in zit? @Santa_Sangre

1 like

Thanks.

Eind jaren 60 met een Hamilton 643 uurwerk.

1 like

Deze Seikomatic-P uit 1969 lag hier al even op de plank, want de datumverzet deed het niet. Vanmiddag had ik vrij, en heb me daar eens aan gewaagd. En met succes, was ook geen heel ingewikkelde reparatie, het uurwiel was op de een of andere manier losgekomen, en maakte geen contact meer met de rest van de tandwielen. Even terugduwen, en het werkt weer…
Als alles zo gemakkelijk ging…
Leuk detail bij dit horloge: De datum springt letterlijk om 12 uur vooruit, datum en dag springen gelijktijdig om. De datum heeft een snelverzet door de kroon in te duwen, en de dag heeft een semi-snelverzet. Het was even puzzelen, hoe dit precies werkte, maar het is gelukt. De kroon is ook wat anders, dan de normale kronen. De getande gripring van de kroon veert in en met het binnenste gedeelte verzet je de datum.

22 likes

20 likes

Ik vind dit een van de leukere varianten van een Citizen met een 6850 uurwerkje. Uit 1992

15 likes

Nautoscaph

20 likes

1978 Citizen, uniek met zijn Y2K bug (dus leuk voor wie eind jaren 90 met software bezig was, of er graag op wou kunnen vertrouwen :grinning:).

13 likes

Jammer dat je geen foto van het uurwerk zelf hebt gemaakt…

1 like

Daar is wat aan te doen…

16 likes

Helemaal blij! :slight_smile:

Goedemorgen,

Geen Prisma maar een Prima:

20 likes

DS-2

18 likes

23 likes

Vandaag weer de Seikomatic-P

14 likes