Het valt me op dat vintage Rolex niet echt gewaardeerd wordt in dit topic. Zou dat zijn vanwege het merk of worden ze gewoon lelijk bevonden?
Even los van de kwaliteit (die is top) en de geschiedenis, is het misschien zo dat de lezers hier het niet zo’n creatieve verschijning vinden?
Zou kunnen. Maar daar zie ik er meer van voorbijkomen.
Maar laat ik er maar over ophouden. Het laatste dat ik eigenlijk wil is ook hier een discussie over het merk met het kroontje.
Dat klopt, de Universal Polerouter, de ‘Connie’ en nog een aantal anderen zijn daar -in mindere mate- ook een voorbeeld van
Die vind ik ook al zo mooi!
Dat zijn ze ook! Ik help je eea te verklaren vanuit mijn optiek
(jij stelde de vraag)
Een combinatie van beide. Het is niet, dat ik wat tegen Rolex heb, maar ik vind het wel een beetje gehypet. Dat is wat ik vooral tegen Rolex heb. Maar als iemand anders dat wel mooi vindt, wie ben ik dan om te zeggen, dat het niet zo is?
Ik draag graag vintage Seiko, daar is ook niet iedereen fan van. Toch goed zo, of niet dan?
En daarnaast, het is niet mijn smaak, tenminste de meesten niet. De echt oude modellen vind ik dan wel weer mooi, en sommige nieuwe modellen ook wel.
Maar sorry, deze vind ik dus niet bijzonder mooi, zelfs een beetje saai. Maar dat is mijn mening. Ik kan me voorstellen, dat jij er wel trots op bent en hem mooi vindt. Dat heb ik weer met ander modellen.
Wat mij betreft is alles goed.
En ik draag alles, als ik het maar mooi vind: van vintage Rolex (niet nieuw) tot een Vostok. En van een plastic Tissot tot een Speedmaster
Een vintage Seiko EL-370, die ik pas geleden gekocht heb. Hij ziet er zo goed uit, dat hij het verdient om weer een avond om de pols te gaan.
Daar is vrij veel vanaf geschaafd. Toch weer het aanzien waard
(zo op eerste gezicht is hier geen opvullen en laserlassen aan te pas gekomen? Of toch wel?)
Helemaal goed! Aan een Speedmaster, zover ben ik nog niet, maar als het goed is, komt er een Omega Electronic F300Hz deze kant op, dus een beetje die richting ga ik al op…
Ik heb hier moeten laseren. Je wilt geen ongelijke poten.
Nice!
Ook pas recent aangeschaft terwijl ik al n tijdje met horloges bezig ben. Het hoeft ook allemaal niet zo snel.
De avondwissel
Terug naar quartz, met Citizens mooiste en meest geavanceerde ana digi werkje uit de 80’s; de 8920. Kroon gestuurd, met een dubbel gelagerde roterende switch; regelt af als een mes door de boter.
1981
Heel mooi.