Om eerlijk te zijn, vind ik jouw Citizen veel mooier dan het Seiko-equivalent, die ik me onlangs heb aangeschaft…
Wat is dit eigenlijk koekoek? Het duo scherm duidt op jaren 80 en de kast lijkt wel tuna. Is dit een oer tuna?
of gewoon een stomme vraag van een kabouter
Zo had ik hem nog nooit bekeken, ik vond vooral dat rosé verkleurde wijzerplaatje wel iets bijzonders
Er zijn veel geproduceerd, en minder over na verloop van tijd (de batterijen) Best veel modellen ook.
Op eerste oog één van de vele Citizen ana digi’s; “80’s meuk”
Voor mij pareltjes aan de pols
(In het bijzonder deze Citizen varianten van Seiko’s Sports 100 -100m waterdicht- )
Deze lijkt al iets meer op die van jou denk ik Ernst, daar vond ik de gekleurde pushers weer een aardig design detail (deed me aan de Flightmaster denken )
Ik heb ze het liefst origineel, en minty
Zie dat je nog steeds heerlijk je verzameling toont, some things never stop eh
En nu door voor de James Bond variant natuurlijk
Tja iedereen zijn ding. Vaak koppelt men de ware grail ook aan mint, NOS of ongedragen, en dat doet mij altijd primair aan cataloguswaarde en veilingprijzen denken, nooit aan het plezier van het zelf dragen, laat staan als occasion. Paradijs ook voor polijsters en refurbishers, denk ik dan al snel.
Origineel zijn de mijne vermoedelijk ook wel, alleen zijn ze zichtbaar gebruikt waarvoor ze gemaakt zijn: voortschrijden van tijd weergeven - dus niet stilstaan om het verleden te bevriezen.
Ik begin alleen moeite te krijgen met al die batterijtjes
Vandaag, sinds lange tijd, weer eens mijn Seiko Arctura tevoorschijn gehaald. Deze week kwam mijn originele volstalen band binnen. Een prachtige band en geen last meer van gescheurde rubbers. Volgens de Seiko dealer was dit nog het enige verkrijgbare exemplaar. De combinatie is erg mooi vind ik zelf.
Het heet een “Arnie” naar Arnold Schwarzenegger die het horloge om had in z’n films. Het is inderdaad een tuna achting model met shroud en uit de jaren 80. Deze shroud is van kunststof. De “echte” tunas hebben een metalen shroud, meer waterdichtheid en geen digitaal deel.
Prachtige kleuren op die Omega, zie je ook niet vaak!
Beide mooi, ik vind persoonlijk blauw mooier
Wat een gaaf exemplaar. Nog leuker als je de achtergrond weet. Thnx Daniel👍🏼