Welke vintage draag je vandaag? Deel X

Ja, vast wel. Ik kreeg het ook niet zonder hulp voor elkaar. Geen probleem, gaan we samen naar de hel!
Alle gekheid op een stokje (is een verborgen pun, als je weet hoe @Vinwat echt heet): Nee niet erg, je leert er hoe dan ook heel wat. De werkdicipline, noem ik het maar, is in mijn beleving het belangrijkst. De rest is veel oefenen, fouten maken, leren leren leren.

Mmmm best een mooie, en dat voor 1 eurotje. Mooie leren bandjes zijn er zat… Misschien vind je hier op HF wel iemand die je kan helpen met dat kroontje. Is het asje ook weg? Als alleen het kroontje er af is en het asje is er nog en niet afgebroken, heb ik nog wel een kroontje voor je.
Groet Vinwat van mij bij de clinic. Veel plezier daar en succes.
Lex

1 like

Ik doel op de tekst op de wijzerplaat :wink:

Beiden mooi, blauw lijkt meer classic maar toch heeft bruin mijn voorkeur

Dat is een mooie Certina. Ik heb de Bristol 230 gehad. Daar zat een 25-661 handwinder uurwerk in.
Fijn uurwerk, goed te servicen (als je wat ervaring na de clinic hebt opgedaan :wink:)

1 like

Even een poging gedaan de blauwe plaat van mn nieuwste familielid vast te leggen…En man, wat is dat tricky bij deze plaat zeg! Het patroon op de wijzerplaat is echt bizar fijn, waardoor het een soort horizontale sunburst tot gevolg heeft. :exploding_head:
@Chelmswood, ik begrijp niet waarom jij deze hebt laten gaan :sweat_smile:

21 likes

Ohhh… hahahaha … ik ga stuk hier. :rofl::rofl:
Ik dacht dat je refereerde naar mijn chocolade Mido. Jou niet geheel onbekend.
:joy::joy::joy::sweat_drops::sweat_drops::sweat_drops::sweat_drops:

2 likes

Niets mis met een choco plaat. Al werd deze als overjarig choco omschreven, ik meen door @Fate_Amenable_To_Change.

Geen vintage dus even een extra plaatje om het goed te maken. Met een randje chocolade :grin:

24 likes

Ik ben blij dat je er plezier van hebt man!

1 like

Inderdaad, was in de jaren 60 niet echt gangbaar.
Ben er ook erg blij mee, ook omdat hij nog zo mooi is na 53 jaar.

1 like

Dit nikkel kleurige vrolijke tikkertje

20 likes

Begrijp ik helemaal, het horloge ziet er echt fantastisch uit!

Mocht die ooit vertrekken… :wink:

Neeee, nee, zeker niet. Ik geloof dat ik het woord prachtig gebruikte. Of iets van die strekking.

1 like

Is ie ook.

De opmerking is ook veel langer terug gemaakt. Ging over een discussie over een zwarte danwel bruine plaat van een SARB.

Maakt verder niet uit wie 'm toen maakte, ik vond het zeer vermakelijk en niet geheel bezijden de waarheid.

1 like

Maar weer eens een andere Aseikon om vandaag.

17 likes

Seiko Elnix

13 likes

Als het weekend is draag ik graag een vintage, maar vandaag kon ik niet kiezen… Dus rechts mijn 1971 Tissot 44902 en links de 1972 Tissot PR516 GL. Ik vind ze beiden zo gaaf en mooi. De 44902 heeft nog wel wat liefde nodig in de vorm van een beurtje, en de rotor heeft wat speling helaas. Maar die rode wijzerplaat is zo mooi, daar wil ik even naar kijken vanavond. Dat geldt ook voor dat prachtige donker ijs blauw van de PR516. Blij dat ik 2 polsen heb :wink:

Slechte foto, want geen goed licht, telefooncamera en wijntje met mijn koningin maar je snapt em vast wel.

28 likes

net nieuw leven in geblazen

de patine plaat neemt alle kleuren van de regenboog aan

16 likes

26 likes

Leuk, ik dacht direct aan mijn Olma Sport …en voila vandaag om de pols :yum:

29 likes

Uitgebracht door Ondix SA.

9 likes