Welke vintage draag je vandaag? Deel X

27 likes

Uit elkaar halen, electronica door meten, schoonmaken, monteren en smeren en de pakketjes van de stemvork weer afstellen.
Dan de kast en band ultrasonisch reinigen en uurwerk terug plaatsen.

Is wel een klusje en bepaalde onderdelen mogen niet in de schoonmaak machine.
Je moet echt weten wat je doet anders loopt het uurwerk nooit meer.

4 likes

18 likes

heel mooie Longines, van welk jaar is hij?

1 like

Als hij van voor 1990 mag hij hier toch gewoon? Maakt geen moer uit dat ze hem nog steeds maken.

1 like

Vintage all the way today.
Deze Eldor handwinder is een fijne polsgenoot.
34mm, elegante kast en een mooie plaat om naar te kijken. :+1:

Prettige zaterdag allen. :raised_hand_with_fingers_splayed:

21 likes

Ik zit niet zo in de Longines, alle lijsten die ik online vind houden op bij 1969. Vond nog wel ergens een tooltje waar je een nummer kon invullen en die gaf 1974 als uitkomst, dus daar houd ik het maar even op :sweat_smile:

3 likes

Digitaal vandaag en wel de Casio Casiotron
79cs-51 uit 1980. Deze begin augustus dit jaar op de kop getikt in Roermond.

Fijne zaterdag allemaal!

18 likes

Goedemiddag,

20 likes

Dan is het geen vintage. En 1990 is inmiddels al meer dan 30 jaar geleden :upside_down_face:

Bij Longines kan je éénvoudig en gratis een extract of the archives aanvragen (heb er hier zo al een paar liggen :slight_smile: )
Dan weet je naast het productiejaar ineens ook in welk land het horloge toen geleverd is

2 likes

Ga ik dat maar eens doen. Heb het voor een Tissot wel eens gedaan, alleen kost dat 100 CHF :grimacing:

1 like

29 likes

30 likes

Snap trouwens ook nauwelijks dat Longines destijds zoveel moois achter een dicht achterdeksel verstopte :star_struck:

18 likes

Bestaan er vintage exemplaren met een display deksel dan? :thinking:

1 like

20 likes

Niet dat ik weet. Maar tegenwoordig kun je zo’n mooi afgewerkt uurwerk mooi zien door een zichtdeksel. Destijds zag alleen de horlogemaker er wat van :sunglasses:

2 likes

Mijn 70s Seiko :slight_smile:

16 likes

Gaaf! Maar redelijk zeldzaam denk ik zo’n deksel op een oudje?

2 likes