Certina met calibre 28-10.
Het model heeft soms ook waterking op de wijzerplaat. Weet niet of er een verschil is.
Groeten van zijn (oudere?) 28-10 broertje.
Had ik vandaag willen dragen, het werk gooide roet in het eten.
De mijne is minder waterdicht dan de waterking (andere kast) maar dan wel weer heel dun!
Verdiend. Het bandje is vwb kleur etc zo persoonlijk dat ik mij daarover niet uitlaat.
Zoveel mensen zoveel wensen.
Er zelf van genieten is het enige wat telt
Die ziet er nog puntgaaf uit! Heeft ook een mooie sunburst. Die ontbreekt bij mij helaas.
Ik las kliko
Alsnog van harte en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Zeer cool👌
Staat je goed!
Gefeliciteerd met je verjaardag en veel draagplezier toegewenst met de Curtis.
Bedankt! Wijzerplaat is op enkele stofjes na inderdaad puntgaaf. Sunburst en bijna parelmoer wit, heel mooi in het daglicht. Wellicht is jouw kast van staal, de mijne is verchroomd. De sporen der jaren uiten zich hier dan vooral aan de onderzijde en zijkanten waar het flinterdunne chroom wat verweerd is. Toch voor mij een van mijn topstukken!
Tip: wellicht al bekend bij je maar Certina leverde vanaf (volgens mij) de 60s ook Certina doornsluitingen in staal, stijltechnisch passend bij onze horloges. Collectorsitem! Mocht je die nog niet hebben, dit maakt je klokje helemaal af. Check wel even de breedte, ze zijn er in ieder geval in 16 en in 14mm
Dank voor de tip. Ik ga er eens naar kijken.
Die van mij is inderdaad van staal, ook aangeduid met 01 in het referentienummer.
Deze Plato mini jump hour moest Ik meteen na ontvangst inleveren bij m’n vriendin:
Dus het is: “Welke vintage draagt je vriendin vandaag?”