Welke vintage draag je vandaag? Deel X

Op weg met twee Touristen :sunglasses:

24 likes

Tourist le mc Huy.

1 like

18 likes

En dan krijg je dit om te kaderen :wink:

16 likes

Mijn good old G-Shock DW003.
Met het licht dat aangaat als je de pols naar de gezicht draait.

9 likes

Prettig weekend,

18 likes

Welk jaartal is dat Reinold :ok_hand::thinking:

Crosspost

19 likes

Raketa vandaag.

22 likes

Heb je die bezel al eens vertaald?

2 likes

Het zijn vooral Russische plaatsnamen, Tasjkent staat bij de 12, je ziet o.a. Moskou, Sverdlovsk, Novosibisrsk, Irkoetsk, Vladiwostok zie ik ook nog ergens staan. Rest eigenlijk nooit bekeken, zou met de Google vertaal app wel lukken denk ik.

1 like

Zie onderaan, ik heb er ook eentje:

16 likes

Koffietijd.

22 likes

Vandaag Oriosa Chronograph met Valjoux 7733.

19 likes

24 likes

Dank. Ik ben eigenlijk wel wat verbaasd dat er in de sovjet tijd westerse steden opstonden. Mss handig als je er een kruisraket op af wilde schieten.

2 likes

Tsja, het blijft een Worldtimer…

1 like

Vandaag allebei gedragen, maar welke vinden jullie nu mooier? Allebei dragen ze het modelnummer 5740-8000, maar ze zijn zo verschillend…
Links is de “normale” Lord Marvel 36000 uit 1967 en rechts is de Lord Marvel met het langzamere uurwerk uit 1966.

Je moet hierbij bedenken, dat Seiko dit model eigenlijk maar in 4 varianten uitbracht. Twee versies met numerieke wijzerplaten en twee met rechte indices. Alleen zijn er flinke verschillen tussen de modellen tot 1967 en daarna. De modellen vanaf 1967 hebben op de wijzers en op de indices een diepzwarte laag zitten, terwijl de randen goudkleurig zijn. De modellen tot 1967 hebben die zwarte laag niet. En tot 1967 was het uurwerk een 5740B en na 1967 een 5740C, die in plaats van 18000 keren per minuut 36000 keren beweegt. En dat zorgt voor een nogal vloeiendere secondewijzer.

Maar om eerlijk te zijn, vind ik het design van de oudere versies veel mooier, en mis ik het 36K uurwerkje helemaal niet. Ik zou het kunnen omwisselen, maar waarom zou ik?

• Lord Marvel uit 1966
  • Lord Marvel uit 1967

0 stemmers

11 likes

Nu de Meister-Anker om, die vandaag met de post kwam.
Vanmiddag heb ik het uurwerk geserviced en de kast en de plexi opgeknapt.
De krassen zaten bij deze aan de binnenkant van de plexi. Hoe ze dat voor elkaar gekregen hebben ?
Maar met Peek Polish en wattenstaafjes en een hoop elbow grease is het toch weer toonbaar al is het niet perfect.

22 likes

Draagt zo fijn en kijkt zo fijn, moeilijk z’n horloge collectie :roll_eyes:

23 likes