Prettige zaterdagavond!
Ja, ik vind het ook een gezellig rommelige wijzerplaat.
Voor mij wat er geen vraag, welke ik van mijn vele horloges om zou doen. Dat stond voor mij vandaag wel vast. Het is de tweede van de tweeling, de Seikomatic Weekdater J13080. Zoals bij veel tweelingen lijken ze enorm op elkaar, maar zijn er toch kleine verschillen. Zo ook met dit horloge. Het ziet er fantastisch uit, maar helaas is het wel gepolijst, de scherpe lijnen zijn wat vager geworden. Maar ik ben er niet minder blij om. Ik heb er lang naar gezocht, om de een of andere reden is het gemakkelijker om de eerste versie te vinden, dan de tweede.
Dit is hem dan:
En om de verschillen te laten zien, een foto van de beide horloges:
Het grootste verschil zit hem in de indices. Die hebben bij het tweede model allemaal dezelfde lengte, en bij het eerste model zijn ze korten, behalve die van de 12 uur positie. En dan is er nog de opdruk van de waterdichtheid, en dan met name het getal 30. Dat is bij de eerste versie blauw gedrukt en de tweede versie is zwart gedrukt. Ik vind ze allebei wel wat hebben, en ik zal ze dan ook met veel plezier gaan dragen.
Afgelopen vrijdag opgehaald bij het PostNL afhaalpunt. De post wereldwijd begint weer iets sneller te werken. Deze is maar een paar weken onderweg geweest uit Rusland.
Niet vandaag maar wel gisteravond. De Ville, 36mm, met 711 caliber. Dunste uurwerk ooit gemaakt door Omega.
Nog steeds dezelfde, het is ook de enige die ik heb binnenkort maar eens op zoek naar een mooi zomers broertje of zusje!
Fijne zondag allemaal!