Welke vintage draag je vandaag? Deel X

Merci zoals we dat hier in het zuiden zeggen.
Ben aangenaam verrast door de uitstalling. Soms past een horloge gewoon niet bij je, deze past toevallig perfect.

2 likes

Crosspost spam, maar ben zo blij met mijn NA dat ik hem zo vaak mogelijk wil showen :slight_smile:

30 likes

Dat overkomt mij ook wel eens dat ik denk dat ik een ex voorbij zie komen. Al gaat de laatste tijd niets meer eruit en komt er alleen nog maar bij (ik hebberig persoon)

3 likes

Herkenbaar; overkomt mij ook niet vaak; ik verkoop ook zelden iets. :grin:
Maar ik ben nogal een Tissot verzamelaar; de andere merken gaan er wel iets makkelijker uit :innocent:

Hier een plaatje van mijn ex:

24 likes

Groot gelijk, heel mooi uurwerk ook!

Breitling, by Sicura :wink:

Da’s geire gedaan, zoals ze dat hier in de Kempen zeggen :wink:

Sommige horloges zitten inderdaad echt perfect qua uitstraling, die van jou is echt top

1 like

Ik mis deze even? Sicura kwam toch pas vanaf 1977 (ofzo) in beeld bij Breitling? Deze Sprint is 10 jaar ouder.

Je hebt gelijk, wist niet hoe oud jouw Breitling was :grinning_face_with_smiling_eyes:

Vond het gewoon grappig omdat ze met het omgekeerde Sicura’s voor veel te veel geld aan de man brengen (ook Sicura’s van voor 1979)

Ernest Schneider had in 1979 Breitling overgenomen, nadat het ik 1978 over kop was gegaan

1 like

opa’s oude Pontiac mag weer om vandaag!

24 likes

Deze leuke Alpina.

13 likes

Toevallig is mijn Tissot PR 516 vandaag voor een volledig revisie naar de horlogemaker. Hij had nog nooit een beurt gehad en ik was hem zo gaan dragen. De olie was hard geworden dus na een paar keer dragen gebeurde er steeds minder :sweat: nu heeft hij nieuwe olie, veer en een deksteen wat dat ook mogen zijn. Volgende week klaar :+1:
Hij lijkt trouwens wel erg op de Omega. 1 grote familie, lijkt wel de Tros.

20 likes

Inderdaad; duidelijk familietrekjes. In het geval van de mijne ging dat aan de binnenkant ook verder. Er zat namelijk een Omega 1481 in, wat gewoon een Tissot 2481 met een ander kleurtje is :smile:

2 likes

De Connie met een zomers nieuw bandje :sunny:.

31 likes

Dus een Omega 1481 is eigenlijk een Tissot 2481🤔
Ik dacht dat dat andersom was en zo worden ze vaker op het net aangeprezen.

1 like

Ik weet ondertussen wat een deksteen is P1100020

4 likes

Uiteraard doen ze dat; Omega klinkt beter. Maar het is een upgrade van een Tissot 784-2, en die is er nooit geweest als Omega :sweat_smile:
Overigens zaten Tissot en Omega al sinds de jaren 30 samen in SSIH en deelden ze uurwerkontwerpen, onderdelen en productiecapaciteit uit. Bepaalde Tissot uurwerken werden door Omega geproduceerd maar ook andersom. Wie wat precies deed is niet altijd helemaal helder :innocent:

2 likes

Ik leer hier zoveel :wink:
Dan kan ik waarschijnlijk beter Tissot onderdelen zoeken dan Omega.
Dat was toevallig weer bij mijn Girard Perregaux dat eigenlijk gewoon een AS caliber is.

1 like

Voor de onderdelen die uitwisselbaar zijn waarschijnlijk wel ja :sunglasses:

1 like

Deze zoemt sinds kort om mijn pols.

25 likes

Niet de beste foto, maar wel van vandaag. :wink:

29 likes