Welke vintage draag je vandaag? Deel X

Mooie breitling zeg, subtiele accenten.
Zo rustig zie je niet zo vaak.

1 like

Op foto’s vertekent het altijd een beetje. Mijn vriendin vindt het op mijn pols wel te vrouwelijk. Hij is niet alleen klein maar ook plat. Daardoor oogt het snel vrouwelijker. Ik vind het wel kunnen, maar ik merk wel dat andere horloges sneller passen bij verschillende gelegenheden/kleding en meer uit de doos worden gehaald. Of ik hem genoeg ga dragen is dus nog even de vraag.

Van prijzen valt lastig iets te zeggen omdat er zoveel verschillende versies zijn. Ik heb wel het idee dat er genoeg beschikbaar zijn met een ongepolijste kast en nette wijzerplaat. Het is niet het type horloge dat een zwaar leven heeft. Dat de mijne misschien twee dagen gedragen was (zie ergens hierboven) was natuurlijk overdreven, maar zo komt het wel over. Door de kleine maat zijn ze heel betaalbaar, ook de exemplaren in goede conditie.

1 like

20 likes

26 likes

16 likes

Thanks. Echt een Breitling met klasse. En voor zijn leeftijd ('67) juist weer best aanwezig, ook qua maat.

3 likes

Een heel mooi strak exemplaar! Veel plezier ermee!

De mijne kocht ik in 1981 nieuw als een overjarig model. Ze komen uit de sixties. Het model was toen niet zo populair blijkbaar. :wink:

20 likes

Jouwe ziet er ook nog steeds strak uit. De mijne komt uit 1972 volgens het serienummer.
Leuk dat je dit horloge al 40 jaar hebt.

2 likes

Ze zijn blijkbaar redelijk lang geproduceerd. Ja het was mijn eerste 'serieuze horloge na een aantal jaren werken. Hij kreeg waterschade door het motorrijden. Lag dik 25 jaar in een la, en toen ontdekte ik horloges als hobby en liet hem in 2012 restaureren door Jan Ubels. :blush:
Heeft de jouwe ook een snelverstelling van de datum? (Kaliber 613.)

3 likes

Wel heel goed gerestaureerd.
Ja kaliber 613. Zo heb ik er nu 2

De vergulde 136 0041 (1970)en de stalen 136 0049 (1972)
En toevallig mijne vergulde heeft ook waterschade :sweat:

20 likes

Weltrusten vintageliefhebbers :yellow_heart:

11 likes

uiteraard m’n Movado

28 likes

Ancora met Nederlandse dagaanduiding

21 likes

:sun_with_face:…en ik neem mee als ik terug kom :yum:

23 likes

22 likes

Weer de ‘74 Seiko :heart_eyes: