Vierkant vandaag en net binnen
Mijn Prisma ook even opgeduikeld naar aanleiding van je post
Is het correct dat dit een Nederlands merk was? Dagaanduiding van de mijne is alleszins in het Nederlands.
Zeker; al zijn de horloges voor zover ik weet nooit in Nederland gemaakt
“Prisma (horloge) - Wikipedia” https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Prisma_(horloge)
Bij deze.
Ik noem de mijne vrij frequent,de kringloopkoningin, omdat ik haar een tijd geleden bij de plaatselijke kringloop gevonden heb.
Heeft me €2,50 plus een batterij en een nieuw glaasje gekost. Ze loopt fantastisch, blijft precies op tijd,datumverzet werkt prima.
Daar heb ik nou lol in.
Helemaal volledig is dat wiki verhaal ook niet; ik heb nog een oude Prisma waar “swiss” onderaan de wijzerplaat staat; dat suggereert dat deze niet in het verre oosten werd geproduceerd. Bij latere Pisma’s staat er geen swiss meer op dus daarvoor zal dat “verre oosten” wel kloppen.
Klopt. Kijk die van mij maar even. Post 1782.
Swiss made onderop hoor.
Zit een ETA 2789 binnenwerk in en geen swiss made op de dial - zal waarschijnlijk ook niet van daar komen.
Als ik het goed heb stond er binnen in de case op of de clasp Hong kong.
De Case is gebouwd als een tank, moet niet onderdoen voor Zenith defy’s (waar ze voor deze volgens mij de mosterd hebben gehaald)
Inderdaad; die heeft het ook nog
Sluit overigens niet uit dat bij de exemplaren met “swiss (made)” het nodige uit het verre oosten kwam, maar dat het bij de latere exemplaren er niet meer op stond omdat de regels voor “swiss made” ergens waren aangescherpt
Gaaf horloge! en idd fantastische wijzerplaat, doet zijn/haar naam eer aan
Zo mooi .
Dank je, is een geslaagde combo inderdaad
Bij dit horloge heb ik overigens een keer profijt van mijn kleine pols; met 21 mm breed en een lug2lug van 34 mm niet zo geschikt voor grote polsen
Af en toe duikt er zo’n buitenissig horloge op mijn route - tja en dan…
Certina Jubilé van zeker een halve eeuw oud