Welke vintage draag je vandaag? Deel XI

Die secondenwijzer ook zeg!
De combinatie maakt het leuk, op zichzelf staand zou het niet passen.
Echt leuk zo. :+1:t2:

1 like

Deze Candino met ETA 2452 om de pols vandaag.

21 likes

23 likes

Nee, zo geleverd door de juwelier uit Koblenz waar ik hem een jaar of 7 geleden gekocht heb. Volgens hem wel uit die tijd. Ik denk dat er zwart leer op heeft gezeten.

1 like

18 likes

Aldor op zondag :hugs:

17 likes

(in het blauw)

22 likes

26 likes

Twee keer ouderwets. Twee keer niets mis mee.

1 like

Hele fraaie Velona - en best benieuwd hoe fraaier ie er met een bandje uit die originele periode uit zou zien :innocent:

Dat daar nu nooit een fabrikant eerder op gekomen is: één goldcapped lug op een verder stalen kast :clap::stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Indertijd zullen ze veel gedragen zijn met (voornamelijk zwarte of bruine) leren bandjes of fixoflex. Fixoflex vind ik vreselijk en het zwarte leren bandje dat er tot vanochtend op zat deed hem geen recht. Omdat hij wel een klein beetje een field of military look heeft wilde ik hem eens op een khaki nato proberen. Je zou het ook een ‘sport’ horloge kunnen noemen. Ik noem dit soort goed afleesbare, enigszins waterbestendige horloges met een lichtgekleurde wijzerplaat en Arabische cijfers zo als ze een rode secondewijzer of een secondewijzer met een rode punt hebben. De Russen hebben het dan namelijk over een ‘sportivni’ . Ik stel me zo voor dat een gymleraar of coach zonder stopwatch toch redelijk eenvoudig korte oefeningen kon timen. Wat voor bandje zou jij er op doen?

1 like

20 likes

@Nobler Dat dacht ik nou ook :wink:
Kastenkillers; maar een mooie perlon in bijv. olijf zou hem niet misstaan, oogt het toch nog nostalgisch en sportief. Bij incidenteel gebruik vast geen probleem. Benieuwd wat Domega gaat adviseren.
De Velona is prachtig in zijn eenvoud, veel draagplezier!

1 like

Zeer knap! :heart_eyes:

1 like

Tja, zoveel smaken zoveel kraken :stuck_out_tongue_winking_eye: Kan het deels met je eens zijn, - inz field of militair zeker niet -maar mbt sport enigszins. Hoewel in mijn ervaring dan vrijwel altijd de hele secondewijzer rood is. Dan zou een sportieve strap van leer met gaten aardig zijn.
Mijn persoonlijke taxatie is toch meer een dresswatch, en dan leer met reliëf toch nr 1 denk ik. Even mijn foto archiefje controlerend kom ik ook aan ‘identieke’ horloges met 1x fixoflex en 1x donkerbruin leer met kroko print. Belangrijkste is dat het voor jou past natuurlijk, zelf vind ik NATO op zulke classics NOGO, vandaar mijn reactie :innocent:

1 like

26 likes

Volgens mij een leuk horloge :smirk: Ben wel benieuwd naar betere foto’s!

1 like

Heel mooi ! Telkens als ik er een zie, helaas bijna uitsluitend op foto’s, herinner ik me de pay-off-line uit hun advertenties uit de jaren 60 : “meesterwerken van Z tot A”

1 like

In het echt is hij nog mooier. :wink::+1:t3:
(Echt)

1 like