Welke vintage draag je vandaag? Deel XI

Gefeliciteerd! Die heb je snel weggekaapt volgens mij.

2 likes

Gaaf!

Vandaag draag ik deze vintage:

39 likes

Die is fraai zeg :ok_hand:

1 like

Tnx! Er zat ongeveer 8 seconden tussen het zien van de advertentie en het besluit te reageren :grin:.

2 likes

21 likes

Voor vanavond deze schoonheid…

18 likes

Tnx! Destijds mijn eerste “geklede” vintage horloge, Ebay gelukje. Draag hem al bijna 10 jaar met veel plezier.

1 like

Ouderwets eerste de beste - dat komt vrijwel niet meer voor in deze hobby :grin:

2 likes

Vandaag weer mijn Pierce om de pols. Het eerste vintage horloge dat ik ooit kocht en wat er mede voor heeft gezorgd dat ik op dit mooie forum ben terecht gekomen.

22 likes

29 likes

Prachtige combi!

1 like

Haha! Goedzo, zo kom je ze niet vaak tegen dus je zult er geen spijt van krijgen lijkt me :wink:

1 like

Tja de omikron maar weer om de lockdown te “vieren”

29 likes

Vandaag deze Pontiac Hydraulica Memomatic met Eta 2430 uurwerk.
Dit horloge heeft wel wat aandacht en liefde van me gehad. Ik heb hem over genomen uit een lotje van @rorymoer
Uurwerk liep slecht (eigenlijk niet) en de opwindstift stak niet goed in het uurwerk. Tijd kon verzet worden maar niet opwinden en ook de quickset datefunctie werkte niet. Dit uurwerk werkt met het induwen van de stift en dan zet je de datum vooruit.
Op de baai kwam ik een vervangend uurwerk tegen en heb ik het uurwerk vervangen. Helaas gekocht als NOS, maar er ontbraken een uurrad en het ene onderdeeltje wat de datum naar voor laat springen, gelukkig aanwezig bij het oude uurwerk.
Na veel gehannes (veertjes!!!) en een verdwenen schroefje van een afdekplaatje in het uurwerk…hoe is het mogelijk!!! weer terug uit het uurwerk gevist en wel vijf keer de wijzerplaat gelicht… (stift moet precies zitten en veertje om de tijd gelijk te zetten wordt snel uit positie gedrukt) uiteindelijk dit complexe uurwerk in de kast gezet en dragen…
Nu nog afregelen (iets te traag) en dan toevoegen aan de draagtijd. Leuk en klein detail is de kleine P in het glaasje, hoewel een barst, laten we deze zitten…
Steeds meer zelfvertrouwen in deze hobby…

22 likes

Mooie Hydraulica! En mooi dat je hem zelf gered hebt met het nodige transplantatiewerk!
Ik draag de mijne regelmatig, zit heerlijk op de pols en (inmiddels) lekker betrouwbaar. Mijn automaat gedeelte bleek bij aankomst compleet naar de kl*te, dat is opgelost moeten worden door een professional. Ik kan dat niet zelf.
Veel draagplezier!

22 likes

17 likes

13 likes

vergeten de date bij te zetten :face_with_hand_over_mouth:

24 likes