Welke vintage draag je vandaag? Deel XI

Hahaha. Dat lijkt me een oplossing voor een inmiddels te gladde kroon die geen grip geeft bij opdraaien. Eigenlijk, juist door authentieke sporen van de gebruiker, wel een heel grappig detail Peter.

Blijft indruk maken Pieter :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Hahahahaha, heel grappig. Met deze kletser om de pols zit er voor jou dus nòg een grens aan met over de top gaan :rofl: :rofl::rofl::rofl:

Ik ben echt fan van fout goud en deze Rado is echt om te smullen Martijn. Overtreft mijn Hami met verve Ik hou hiervan, vooral deze heerlijke kletser blijven posten.

18 likes

Een PR516 met deze kast zie je niet veel en blijft supersmakelijk Erik. Jaloers hier :wink::blush:

1 like

Dat lijkt er inderdaad te staan, maar de rest van het cijfer gaat schuil achter de wijzer :wink:

1 like

Is een PR518 met een kast van gehard staal. (1000 Vickers)
@Guapo dan draag ik vandaag de andere :slight_smile:

27 likes

]

Ha PR518. :heavy_check_mark: check :grin:

Een PR516 met deze kast zie je niet veel zei ik.
Dat klopt dan dus…bestaat niet

3 likes

Mooie! Die band is ook erg leuk erbij.

1 like

Geen speld tussen te krijgen :grin:

2 likes

Dank je Paul. En dan te bedenken dat ik m ondanks gewoon hier op het forum heb gekocht😃

1 like

Is echt een gehard stalen knoepert met fijne vintage looks. Heerlijk!

2 likes

Dank je Paul.

1 like

Onder het goedkeurend oog van de koffiedame mijn Zondagse :wink:

12/1946

31 likes

32 likes

Ja, dat zei @Jenneke ook al.
Maar het gekke is, dat de kroon ondanks de ontbrekende ribbetjes, juist heel soepel opwindt.
Maar het is wel een leuk detail.

1 like

Hier weer eentje met een apart detail: een halve secondenwijzer:

13 likes

Longines jamboree bij het relaxen

21 likes

Afgebroken :thinking:

1 like

20 likes

Ik was vandaag aan het twijfelen gebracht. Ik had eerst mijn ogen gelegd op deze Arctos Elite:

Maar ik stoor me aan de duidelijk niet originele urenwijzer. En daarnaast heeft het horloge een probleem met de veer. Die kan in namelijk eindeloos doordraaien, geen goed teken, hoewel het nog steeds loopt. Wil ik dit horloge meer gaan dragen, zal ik er wat meer werk aan moeten besteden. Een onderhoudsbeurtje en een andere urenwijzer lijkt me wel op zijn plaats.

Daarom is het toch deze Seiko Skyliner geworden. Ruim 55 jaar oud en het ziet er nog steeds geweldig uit, compleet met een zeepaardje op de backplate. De bezel heeft nog wel eens wat aandacht nodig, daar begint de goudlaag te sluiten, als gevolg van het opwinden van het uurwerk. En de kroon is ook niet helemaal origineel, maar past wel goed. Maar het past wel bij de stemming, die ik vandaag heb.

16 likes