Welke vintage draag je vandaag? Deel XI

Deze prachtige 50’s Seiko Super

21 likes

… beauty :yum:

1 like

Wilko, wil je deze volgend jaar meenemen naar onze GTG?
Op de foto is deze wel heel lekker zeg. :ok_hand:

1 like

Jaren vijftig Jaeger chronograaf, flink voorzien van Radium kwam ik achter. (Was toch al niet van plan deze op te eten :wink: )

44 likes

Heel gaaf! Ik had 'm al geliked maar vergeten naar de maat te vragen. Ik weet dat je geen forse polsen hebt maar desondanks lijkt ie groot gezien zijn geboortejaar

3 likes

Ik heb deze al wel eens eerder meegenomen :wink: Maar uiteraard geen probleem om hem de volgende keer weer mee te nemen, deze mag best gezien worden :blush::blush:

1 like

Een “digitale” ZentRa met een PUW 1560 werk, een tikgetal van 21.600 en een beetje doorleefde kast.

27944968481_7ede9f0c19_c

20 likes

36 mm. En veel kleiner zou hij ook echt niet kunnen, het uurwerk is namelijk al 33.3 mm (vandaar de naam :grin:) De stalen en vergulde/verchroomde varianten waren door de robuustere kasten iets groter, meestal 37.5 - 38 mm.

2 likes

Anders opgebouwd dan de Amida in mijn Dugena. Die heeft twee schijven naast elkaar, en geen secondeschijf, deze heeft drie concentrische schijven :thinking:

1 like

Deze kwam net binnen :+1:

De eerste duiker van Orient uit 1963/64, er moet alleen nog een keer een nieuwe plexi op.

Met een diameter van 40mm excl. kroon overigens heel erg draagbaar.

23 likes

21 likes

42 likes

Seiko 5 met kaliber 6309.
Vaak zie je de Seiko 5 met een 7009 of met de 7S26.

16 likes

70er jaren Tissot skin diver is nog in NOS.

20 likes

24 likes

Nice! Een kast gemaakt door Huguenin Frères. Wist niet dat ze ook rvs deden.

1 like

Ipv alleen zilver/goud ofzo? Ik weet het niet, maar een snel google zoektochtje levert oa deze op,

img_0012

Lijkt mij ook gewoon rvs.

4 likes

16 likes

@johngo dit is wel een van jouw topexemplaren hoor. Naast die mooie verdals natuurlijk :wink:

1 like

Ze waren bekend om hun Niello zilver. Heb zelf een zakhorloge van HF niel. Maar zie dat ze in de jaren 30 overgestapt zijn naar RVS en zelfs nog bestaan!

1 like