Welke vintage draag je vandaag? Deel XI

Heb het even gegoogeld, klopt inderdaad. ze bestaan nog! Volgens mij zijn de kasten van mijn andere DS’n ook van hen, Ik heb me nooit in de kastmakers verdiept, maar zullen wel aan veel meer merken geleverd hebben dan gok ik.

Voor de liefhebbers dit linkje.

http://www.huguenin.ch/en/about-us/history

1 like

:zap::boom:

1 like

Dankjewel, is ook één van de zeldzaamste horloges die ik heb.

1 like

Ongelofelijk fraaie chrono, laat toch hele aardige competitie van veel topmerken ‘stilstaan’. Ergens nog een NA topic van te vinden hier?

Nog geen NA, ik wou eerst kijken of alles een beetje goed werkte. Dat doet ie trouwens, alleen voor het resetten van de 12 uurs teller moet je wat harder op de knop duwen.
(morgen denk ik :slight_smile: )

2 likes

Herinnert me een beetje aan een antieke Compax die ik ooit had, mooi oud maar te ‘goud’ en re-dial. Staal en dan zo’n strak dial design als deze Jaeger ben ik nog niet tegengekomen, verheug me op de background :hugs:

Ik weet ook niet zoveel hoor, wel leuk om te weten dat er een Universal Genève kaliber 285 in zit.

2 likes

Topper!! Zou 't na moeten kijken maar geloof dat hetzelfde motortje mijn Universal aanstuurde. Die aankoop was destijds wel een bijzonder avontuur :relieved:
Heb hem later aan een handelaar in Amsterdam verkocht dus ik zou mijn fotoarchief moeten doorspitten om zeker te zijn van het caliber…

Vandaag een heuse WELTZEITUHR binnen gekregen. Lijkt rechtstreeks uit de catalogus van 1971 te zijn gesprongen…

28 likes

Het is een plaatje :ok_hand:t2:

1 like

Goedemorgen iedereen.
Vandaag weer een Seiko 5je.

14 likes

32 likes

Voeg een two tone case samen met een prachtige dial en dan krijg je dit

28 likes

Deze gisteravond…

…maar in slaap gevallen voor ik de foto kon plaatsen :sweat_smile::sleeping:

22 likes

Deze Omega Genève aan terwijl ik mijn horloge kast opnieuw aan het inrichten ben. Veel te veel horloges dit jaar erbij gekregen en gekocht :wink: dat doe ik 2022 niet meer :lying_face:

20 likes

Vandaag deze prachtige Seiko Champion 850 uit 1963

17 likes

21 likes

Een van de laatste dit jaar , leuke dagen !!!

17 likes

Goedemorgen,

SR staat voor Schwebering, maar wat die ring precies doet, weet ik niet.

20 likes

De Jaeger weer.

@singlehoesjes volgens mij is die ring een soort flexibele ophanging voor het uurwerk. Schokdemper idee. Ik heb ergens een Zentra waarop dat helemaal uitgeschreven staat op de wijzerplaat. “Schwebering” .

37 likes