Cyclocross titels te verdienen
Eerste T.D.France omgeslagen
Wie kan helpen? Ik ben op zoek naar een vintage uit jaren 50/60/70 met zwarte dial en
36-38 mm, uiteraard goed werkend. Merk is niet zo belangrijk, wel een mechanisch uurwerk en enigzins betaalbaar. Wie kan mij aan ideeen helpen of heeft iets te koop wat hier aan voldoet?
Hierbij een voorbeeld.
Het kleine wiel is voor het wijzerverzet. Het grote is geen wiel maar slechts de afsluiting van de ruimte waar de batterij geplaatst is.
Misschien lullige vraag, maar kan je dit specificeren? Een 36-38mm uit de jaren 50/60 is vaak flink duurder dan de meer gangbare 33-35mm. Ook zwarte platen uit die tijd zijn vaak duurder. Jaren 70 is beter betaalbaar maar vaak apartere kastvormen
Jaren 70 mag ook. Betaalbaar is voor mij tot ongeveer 400 euro, als er echt een hele fraaie is of van een heel mooi merk dan kan ik wel iets hoger. Ik zoek eigenlijk een klassieke dress watch, zwarte dial, opgelegde indices, liefst geen gouden kast. Datum mag maar hoeft niet.
Helpt dit?
Ik heb nu deze, en daar ben ik heel blij mee, deze is 37 mm. Zoiets dus, maar dan zwarte wijzerplaat.
Goedemorgen,
Vandaag deze wat rommelig aandoende Pobeda, door de linksom gekantelde, rechtsom gekantelde en rechtop staande cijfers.
Lijkt sterk op mijn eigen 167. Maar 147 op de caseback kan ook. Uurwerkje is dan wel een 167 als ik het goed heb. Veel plezier ervan ieg
Zal toch wel Paulus?!, want Bulova buzzing classics hebben vaak ook die eigenaardigheid.
En in de seventies was er ook een goedkoop wannabe pilotwatch dat vooral daardoor bijzonder was. Zie ze nog wel eens voorbijkomen op Rikketik’s beurzen.
Gaat denk ik terug op de zakhorloges waar dat nog wel eens gebruik was, met evt sleuteltje.
Cool ding. Staat nu ook een soortgelijke op Marktplaats in slechtere conditie
Ja, ik had 'm gezien. Aardig wat rek op de band, geloof ik.
Er staat er ook een op Ebay.
Heel gaaf!
Nice