Welke vintage draag je vandaag? Deel XI

Gisteren voor het eerst een Seiko 6119 geserviced. Ik ben blij dat ze bij Seiko geen losliggende springveertjes gebruiken. Wat dat betreft kunnen de Zwitsers nog veel leren. Maar daartegenover staat dat incabloc weer makkelijker is dan het Seiko systeem. Aan de wijzerplaatkant duurde het meer dan een half uur voordat ik de schokprotectie weer goed had zitten.:roll_eyes:.
Enfin, de Seiko 5 sports loopt nu weer zeer goed. Waarschijnlijk was ie nooit geserviced. Ik zag tenminste geen tekenen van schroevendraaiers in de schroefjes.

24 likes

28 likes

Arrow pointy dials op mijn seastar.

30 likes

Ha, nou welkom dan hier in het oud bruine.
Alles wat gelijk of ouder is dan 25 jaar mag je hier graag laten zien.
:wink::+1:t3:

Ps prachtig vijfje (?) trouwens

1 like

Leuk juist!

1 like

Ja het is een vijfje automatic en 17juwelen.
En hij komt uit 1970 :smile:

2 likes

20 likes

Thanx Rossier, ik had dit echt nog nooit gezien (@domega), ondanks dat ik al een leuke verzameling oldies in de la bij elkaar heb gesprokkeld. Wel een reden om nog toe te voegen… gaaf :wink::+1:t3:

2 likes

Wat een mooie Pierre.
Doet mij denken aan mijn choco teint oldie

21 likes

@Brick heeft ook al die opmerking gemaakt :wink:… dit zit hierin een Calma 508…

…de prijs daarentegen :wink:

9 likes

Ik vind 'm er ook wel gezellig uit zien (als je dat van een horloge kunt zeggen).

1 like

18 likes

Wat een schoonheid @PaulusB

1 like

20 likes

Dank je Pieter. Ben er zuinig op.:wink::+1:t3:

1 like

Prachtige lugs heeft ze Peter. Mnom mnom :yum:

Goede middag :smiley:

Fijne dag allemaal :sunglasses:

21 likes

Haha ja, die @Brick heeft het weer eens goed gezien! Maar hebben deze merken van oudsher een connectie? Je kan toch niet zo maar een compleet design overnemen? Ik vind jouw horloge prachtig en en los van de prijs zou ik deze verkiezen boven de nieuwe SQ!

Ik weet niet of jij hem al had voordat de SQ uitkwam maar verstand van design heb je in ieder geval!! Haha

Geniet ervan en draag hem in gezondheid

2 likes

Het opaatje in mijn “collectie” altijd bijzonder om zoiets ouds te dragen.

1 like

Welke bedoel je eigenlijk?

Want ik heb niet direct een duiker die lijkt op de sq