Welke vintage draag je vandaag? Deel XI

bedankt voor de tip :+1:

BHV-cursus vandaag met een stijlvol horloge… Seiko King Quartz

15 likes

Het gevoel van zo je okergele ford taunis aantrappen…

17 likes

Electra, Lacorda allebij sub merken van Lip.
Volstalen kast, leuk rommelmarkt vonstje :wink:

23 likes

Enicar Ultrasonic van 1964.

29 likes

De bescheiden Mido met de stoere naam weer vandaag:

29 likes

Heel vet! Prachtig ook die felle kleur!

1 like

Olma’s Day :yum:

26 likes

Speedy van onder het stof vandaan gehaald :rofl: echt zonde dat ik deze vrijwel niet draag.

23 likes

23 likes

Vandaag deze Junghans alarm chronograph uit ik schat het begin van de jaren '80. Binnenin zit een Miyota TL-11 uurwerkje.
Een half jaar geleden op de plaatselijke rommelmarkt gevonden en door @Inca vakkundig voorzien van een stift en kroon en schoongemaakt.

Het is een beetje vreemd: ik vind 'm niet eens echt mooi maar toch draag ik 'm met plezier.

16 likes

BHV-cursus ging niet door, dus dan maar thuis wat klussen met deze Seiko Crown…

17 likes

Precies dat maakt verzamelen zo inspirerend :ok_hand:

1 like

Net klaar :sunglasses:

21 likes

Vandaag een vintage Citizen Eagle 7.

20 likes

Happy Vostok Friday mannen. Denk dat de meesten de Desert Shield kennen (en ook hebben).

De Desert Shield Amphibia is een populair horloge. Ook als re issue dus nieuw verkrijgbaar. Hier eentje uit de negentiger jaren. Is naar mijn weten correct.

Horloge is indertijd uitgebracht om de Desert Shield-operatie te herdenken. Op wijzerplaat zie je dan ook de Amerikaanse vlag en het Saoudische wapen.

Ik probeer hem zo origineel mogelijk te houden. Half geleden laten servicen. Niet gerelumed; zoals je ziet is die op de wijzers ver weg. Kleuring is verder mooi: wijzerplaat is mooi oud-wit geworden en de Lumedots zijn vanillekleurig.

Loopt nog goed; voorzien van een 2416 automatisch uurwerk. Type 420 kast met eeen diameter van 39 mm en lugbreedte van 18mm. Water resistance van 20 ATM. Op een nieuwe bruinleren racing band.

15 likes

22 likes

1973 :yum::yum::yum:

22 likes

Ik heb gisteren deze mooie Ruhla gekregen, maar zoals jullie kunnen zien mis ik de lunette.
Ik weet dat het moeilijk zal worden, maar ik ga het toch hier in deze groep proberen.
Het uurwerk heb ik gisteren al gereviseerd en loopt keurig.

Is er iemand die een lunette over heeft om deze mooie Ruhla weer kompleet te maken. je zou er deze Ruhla liefhebber erg gelukkig mee maken.

Misschien eventueel een andere lunette als alternatief die zou kunnen passen ?
Een Vostok bezel is te groot.

Zoiets hoort er eigenlijk op.

21 likes

Mooie staat deze double bezel :ok_hand:

1 like