Hele mooie Sportsmatic - wow
Bedankt! Ontzettend veel geluk mee gehad, deze zat bij een kleine lot Seiko opknappers omdat het glaasje wat krasjes had. Verder was er niks mis mee dus een mooie meevaller
Vandaag de Pontiac Gulfstream van mijn vader. Prachtig in z’n eenvoud en door @Inca vakkundig geserviced en hersteld!
Een nieuw facet-glaasje voor deze EL-330. Helaas niet het originele, want die is gewoon niet meer te krijgen. Ik ga toch eens kijken, of die krassen er niet uit geslepen kunnen worden. Maar voor nu ben ik voorlopig geholpen.
Heel mooi! Die zou zo in Mad Men kunnen.
(Al draagt Don Draper een zwarte Omega Seamaster De Ville, maar soit, details… )
Ik kreeg als 7 jarige mijn eerste horloge. Ik weet nog goed dat het een horloge was van het merk Helicon.
Vandaag draag ik wederom een Helicon. Niet dezelfde die ik vroeger had, want die is al lang in de horloge hemel, nadat ik als jonge onderzoeker eens ging kijken hoe zo’n uurwerk nou eigenlijk in elkaar zat
Gelukkig loopt deze Helicon zeer goed.
Ik heb een soortgelijke die ook beschadigd was, dwz krassen precies bij de rand van de facetten. Met cerium oxide polijstmiddel weer bijna 100% gekregen. Als je een flat lapping machine hebt is dat een koud kunstje. Vanuit de losse hand knap lastig (maw je bent gewaarschuwd :-0)
Dat zijn twee mooie horloges. Pas maar op, voor je het weet, heb je er net zo veel als ik…
Cerium oxide heb ik, zelfs in 2 fijnheden (3,5μm en 2,5μm). Gebruik ik vooral om snel plexiglas glaasjes weer zuiver te krijgen. Werkt prima! Van een dof glaasje naar helder in een paar tellen…
Ik moet alleen eens kijken, dat ik een vlakke polijstschijf kan opduikelen, dan moet het ook wel lukken met dat glas.
Een leuke (laatste) aanwinst van '21, deze Franse duiker van omstreeks 1970, als aanvulling op m’n verzameling (op een of andere manier vooral Franse) budget ‘duikers’
Binnen tikt een net parrenin Z170 uurwerkje, 60m ‘waterproof’ (wat ik ook wel geloof gezien kwaliteit glas, pakking kroon, en deksel)
Hij of zij die een andere afbeelding kan vinden van dit horloge wint de hoofdprijs.
Sprong eruit vanwege zn oranje plaat