Vind ook de bandaanzet icm de lugs (combi heeft vast een bepaalde naam) heel mooi bij de pogue!
Die goudgele wijzerplaat met dat rood en blauw van de bezel is onwijs gaaf!
Haha nee dit is het origineel
Ik heb de reversed panda ook onderweg.
Zo wie zo niet - fijn horloge en vooral een te gekke bracelet
Flipper drang?
Mooi hoor, ik had geen idee dat ze toen dit type ook al hadden bedacht. Daarom is HF nou zo leuk😀
Goedemorgen?? GOEDENDAG!
Hee - net mijn Indus ?!!
Kijk je uit dat de eekhoorn geen watchonista wordt
Prachtige trench watch. Ik zoek ook altijd nog naar een tot polshorloge omgekatte Milnija. Leuke hebbedingetjes hoor.
Ooit ooit Heb al een alert uitstaan voor eentje uit m’n geboortejaar.
Daar lijkt t inderdaad op.
Deze heb ik ook gisteren gevonden op de beurs.
Van het merk is niks te vinden. Alleen dat Sadko een Russische held is en dat er boeken, een film en een opera over gemaakt zijn.
Toevallig is er gisteren in het Bolsjoj theater in Moskou een acteur tijdens de voorstelling van de opera Sadko overleden toen een stuk van het decor op hem viel.
Maar dit horloge is waarschijnlijk van Franse oorsprong. Er tikt namelijk een Lorsa P75A onder de kap, dat ik vanmiddag weer nieuw leven heb ingeblazen. Ook was de minuutpijp niet strak genoeg waardoor de wijzers stil gingen staan tijdens de datumwisseling terwijl het horloge door bleef lopen.
Dus het uurwerkje uit elkaar, schoonmaken en weer netjes monteren. Het glaasje heb ik wat gepolijst, maar er zit een scheur in, dus ik moet toch een nieuwe hebben.
De eerste foto geeft de juiste kleur van de wijzerplaat weer. Op de tweede foto lijkt ie meer blauw, maar dat komt door het lamp licht.
Hele leuke vondst - zeker met die kleur wp; en de bijvondst aan info ook
Nooit van gehoord overigens - interessant om te weten hoe het uitgesproken wordt?! Seiko?
Nog eentje met Zwitserse machine hier:
Wel grappig. Daar staat met zeer grote letters Swiss Made op.
Die van mij heeft dat niet en met een Lorsa uurwerk er in, zou ik eerder denken dat het een Frans horloge is.
Vandaag had ik zin in een ouderwets tank modelletje.
Al enige maanden deze gekocht, maar nog niet eerder echt een hele dag gedragen.
Vandaag dus wel.
Met 24 x 40 mm vrij klein, zelfs voor mijn pols, maar indertijd gold dit gewoon als een normaal maatje voor een herenhorloge.
Judex is een Frans merk (volgens de tweede vermelding in Mikrolisk), wat je niet al te vaak ziet.
Er zit een in-house Judex 120 uurwerkje in. Het model doet erg jaren '30 aan, maar is volgens de productiedatum van het uurwerk, als ik Ranfft moet geloven, minder oud als het er uit ziet, namelijk uit ca. 1955.
Mw. Lexaf vond het me wel netjes staan, zij ziet dit liever als die grote polshamburgers…