Welke vintage draag je vandaag? Deel XI

Deze oude en aparte Pontiac

21 likes

17 likes

20 likes

26 likes

Gisteren op de rikketik gevonden, en meteen 's avonds nog in orde gemaakt want uiteraard liep ie niet. Het (plexi)glas flink geschuurd en daarna gepolijst en de kast in de ultrasoonreiniger schoongemaakt.
En dan ziet een wrak uit een grabbelbak er toch ineens een stuk anders uit.
Deze is van week 13 uit 1977.

25 likes

Lekkere frisse Duitse duiker :+1:

1 like

22 likes

Fantastische vondst

2 likes

Deze Kontiki uit 1962 draagt gevaarlijk lekker op de originele Gay Frères, die ik vorige week heb laten inkorten door een goudsmid. En nee, hier is niets aan gepolijst/opgepoetst. Een '60s-knaller in optima forma! :sun_with_face:

37 likes

Ga je het glaasje niet poetsen? Of is dit geen plexi?

Het is plexi, maar ik blijf van het glaasje af; het is mijn ervaring dat je met gemak kuilen in een glaasje polijst en dat is tig maal storender dan wat haarlijntjes.

1 like

:face_with_raised_eyebrow:

Heus?

Tis iig een hele mooie.

1 like

nieuwe aanwinst van de rikketik, heeft nog een beetje liefde nodig maar wilde ‘m alvast een paar dagen dragen .

16 likes

En terecht. Laat dat ding lekker as found. Is prachtig zo :ok_hand:

1 like

Hij is prachtig… maar plexi zou ik zelf dus wel poetsen.

2 likes

Bij mij hangt het er van af, als de krassen te erg zijn en de look verstoren, dan wel. Maar lichte krasjes laat ik ook zitten.

Als ik denk dat ze diep zijn twijfel ik juist meer vanwege “angst” voor putten of verprutsen. Die kleine lijntjes zijn in mijn ervaring zo weg.

Maar goed, zo zie je maar.

2 likes

Fraai exemplaar :+1:

Ik heb sinds kort iets vergelijkbaars :slightly_smiling_face:
1963 Tissot T.12 op origineel brick bracelet van Gay Frères met Tissot logo.
Echter behoeft het plexiglas van deze wel wat aandacht :sweat_smile:

Leuke voetnoot: heb hem gekocht van de eerste eigenaar die het horloge in 1963 nieuw kocht in Hong Kong.

29 likes

Na een jaar is deze nog steeds favoriet. De Seikomatic Weekdater J13082 uit 1963.

23 likes

Heerlijke kast. Soort liefdesbaby tussen een Grand Seiko en een Connie C-case :stuck_out_tongue:
En de brick staat hem goed!!

Ik moet nodig dieper in Tissot duiken. Als ik zie wat voor pracht die lui toch hebben gemaakt …

1 like