Indusa met FE 140. Ook weer uit die ene grabbelbak op de rikketik.
Nu nog een keer een nieuw glaasje en een goudkleurige kroon.
Hey hey,
Dit is mijn eerste post hier op het forum. Kijk al een tijdje rond maar nu toch besloten om een account aan te maken. Kon geen voorstel topic vinden dus dan maar hier.
Zoals de username al suggereert vooral geinteresseerd in vintage horloges.
Hier mijn 1972 Bulova Snorkel:
Lastig om de kleuren er goed op te krijgen, maar heeft dus een toffe verweerde bruine wijzerplaat.
@wbcoupe ha die Wilco, dat is grappig. Ik heb een pronto waar de centrale secondewijzer van mist(moet er ik gaan ik zoeken) die er heel op lijkt bedenk me opeens nu je dit plaatje stuurt.
Op de foto heb ik een niet passende secondewijzer er even los opgelegd.
Die komt ook uit de 40 er jaren.
Je hebt zelf dezelfde vreemde combi in vorm van de minuten en uren (de een is recht en de ander is met een bredere uitloop in het midden).
Dacht eigenlijk dar iemand die bij elkaar had gescharreld maar is toch orgineel dan…
Dank!
Inderdaad een nogal gelijkend model
Ik heb ook wel eens voor een vergelijkbare Tissot een centrale secondewijzer gezocht, maar was lastig te vinden. Bij Cousins kon je wel universele secondewijzers vinden van het juiste model, maar de juiste asmaat zat er niet tussen. Uiteindelijk maar een van een donorwerk geplukt.
Succes met de zoektocht
Nee dat lijkt misschien zo op die foto, maar bij de mijne hebben beide wijzers dezelfde “leaf” vorm, alleen is de minutenwijzer wat smaller dan de urenwijzer
Mijn vrijwel ongedragen Cosmonaute 809 vandaag
Helaas wat krasjes in het glas, moet ik eens polijsten
@wbcoupe, thanx! Altijd handig om een vergelijkend warenonderzoek te doen.
Ik heb hetzelfde probleem, centrale asje heeft een heel smalle diameter. Ben aan het hunten aar een donor die voldoet.
Vind de combi met een rode secondewijzer wel erg mooi maar het wordt echt zoeken naar een goed setje.
The hunt is half the pleasure…
Dat is waar
Ik heb deze Seamaster vandaag geserviced en hij zit nu om mijn pols. 65 jaar oud en de wijzerplaat en wijzers zijn mint. Zo kom ik ze niet vaak tegen
Mooie zeg! Massief goud of capped?