Mooi ding hoor Wout
Mooie NA Yannick. Er huist wel een beetje Seikonist in jou, of niet?
Wij kabouters zijn niet gewend van zo’n grote hoogte te kijken idd. Mooie foto dat wel
Een klein beetje maar, haha!
Hele leuke bezel die Century, dat wordt makkie met bandjes keuze
mooi hoor!
Ik heb met oranje idd getwijfeld, vanwege de match met de bezel. Ben bang dat het wat te opzichtig voor mij wordt en ze in de la blijft. Donkerblauwe rubberen strap geworden
Ik reken em goed…
't was een uitdagend klusje… met name de Poussoirs aan de zijkant… verzonken en waterdicht… O-ring groefjes met de hand ingestoken…
Dat behoeft enige uitleg…
Gouden originele kast is omgesmolten.
Ik had het uurwerk met mooie plaat, wijzers in lopende staat bij een lot onderdelen.
@Arie_Kabaalstra heeft op mijn verzoek een nieuwe, titanium, kast ervoor gemaakt.
Ja… je loopt een beetje rond te wandelen op de Rikketik, en dan krijg je zo’n uurwerkje in je handen gedrukt, met de opdracht "Maak daar maar eens een mooi Titanium kastje voor…
Nouja… dat dus…
ben ik wel even mee bezig geweest… maar 't was ook een flinke uitdaging… ten eerste… 't was mijn eerste “Voorlader” dus het uurwerk moet via de voorkant ingekast worden, en daarna pers je de bezel met het glas op de kast, en aan de achterkant zet je met een schroefje het uurwerk vast
Daarbij moest ik (ook mijn eerste kast met Poussoirs) de positie van de Poussoirs uitvogelen.
Dat heb ik gedaan met een USB Microscoopje en een zelf even “ingeduimde” Applicatie die het beeld van die microscoop weergaf met een kruisdraad, en een kruistafeltje met micrometers om de positie te vinden eerst het midden van het uurwerk in de kruisdraad, beeld kalibreren zodat wat rond is, ook echt rond op mijn scherm stond, en dan vanuit die positie naar de positie van de Poussoirs op het uurwerk bewegen, en die positie ook opschrijven, dan punten zetten in een Cad programma, op de gevonden coordinaten, dan verplaatsen naar het nulpunt, en de boel zo roteren dat het symmetrisch is…
Dan weet je onder welke hoek je de gaten moet boren in de kast…Priegelwerk… (mag ik weer? )
Dat roept alleen maar meer vragen op, waarom omsmelten?
Niets mis met @Arie_Kabaalstra zijn werk natuurlijk maar waarom zou je dit doen met een vintage horloge?
“Goudkoorts”?.. je wilt niet weten hoeveel gouden horloges zijn omgesmolten…
Vrij gebruikelijk onder allerlei juweliers die goud te pakken krijgen.