Goedemorgen,
Een echt werkhorloge: ziet er niet uit, glas bekrast, de kroon ontbreekt. Als ik de tijd wil aanpassen moet ik de batterij er uit halen en op het juiste moment terugplaatsen
Maar het is Duitse degelijkheid, dus het loopt.
Goedemorgen,
Een echt werkhorloge: ziet er niet uit, glas bekrast, de kroon ontbreekt. Als ik de tijd wil aanpassen moet ik de batterij er uit halen en op het juiste moment terugplaatsen
Maar het is Duitse degelijkheid, dus het loopt.
Sinds vorige week hier bij mij.
Een Forsam met Cupillard 233. Gisteren geserviced.
Het uurwerk heeft zo te zien ook al een en ander meegemaakt in zijn lange leven. Loopt echter zeer goed.
De kast is zo dun en fragiel. Tenminste het ziet er fragiel uit.
Deze rikketik aanwinst kwam ook weer uit zo’n grabbelkist. Ik koop meestal van die projectjes die ik dan probeer te repareren.
Het is ongelofelijk hoe je een neus hebt voor pareltjes in grabbeltonnen! Moet je eens beginnen les in geven, Masterclass Watchhunting
Deze aanwinst uit 2021 (gekocht als non-runner) heb ik net opgehaald bij de horlogemaker. Veel problemen in het uurwerk, allerlei tandwielen moesten vervangen worden, balansas was zo krom als een hoepel etcetera. Het originele glaasje was van mineraalglas en zag eruit als matglas. Dat is vervangen door een saffierglaasje.
Nu, na een bak nieuwe onderdelen, verse olie etc. loopt dit bepaald niet alledaagse horloge (titanium en gouden lunette, automatische Valjoux 7768 uit de jaren '80) weer als nieuw.
Past trouwens goed in mijn thema “maanstanden”.
Mooie klok…
Vandaag een leuke Kelton Marlin uit 1959 ontvangen.
Voorzien van het TIMEX M22 uurwerk.
Eerst maar even de boel schoonmaken .
Vandaag het gereviseerde horloge van mijn opa opgehaald. Mooi om mijn opa’s gezicht te zien dat zijn oude horloge na 70 jaar weer tikt
Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 4000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Welke vintage draag je vandaag? Deel XII (Deel 6).