Vandaag eentje van het merk Flieger. De datum werkt niet dus moet ik hem eens gaan opereren.
Jawel hoor, prachthorloge met een ziel vind ik!
Eens!
Enigszins gekrenkt ziel
Maar ik vergelijk hem met andere vintage (Leijona) exemplaren die ik heb. Dat gezegd hebbende; deze heeft dezelfde aandacht en service gekregen als de rest.
Een facelift heeft de beauty in ieder geval niet nodig!
Heel cool deze digi
Ik heb ook een witte versie van deze, idd hagel wit en uit Polen die is NOS en helemaal nieuw, ik geloof dat die ook orgineel is.
Ruim 100 jarige dame vandaag om naar het werk. Gruen met de naam van de juwelier op de wijzerplaat. En uiteraard op een periode correct silk ribbon bandje.
Ja, daar stel ik me dus vragen bij, het tempo waaraan er in Polen “NOS” exemplaren ontdekt worden sommige verkopers vermelden wel netjes dat de dial een repaint kreeg, maar het is een minderheid.
Poljot Sturmanskie 31659, hacking uurwerk, vaste interne bezel en roestvrijstalen kast.
Hèt horloge dat Sovjet Luchtmachtpiloten als issued watch kregen!
I geloof niet dat men zich de moeite doet om deze goedkope horloges te redailen, er staat ook best veel kleine tekst op, de 2 die ik heb hebben hetzelfde model wijzerplaat en ik kan nergens geen verschil zien. Maar goed ik ben geen kenner en ik heb ook imitatie Casio’s gezien. BTW de zwarte komt uit Egypte.