Welke vintage draag je vandaag? Deel XII

En vandaag deze Verdal TdF, in het zonnige Antwerpen

25 likes

29 likes

Nee joh, dan had ie ook zo’n springend secondewijzertje gehad en daar ben ik niet zo dol op.
Dat is sowieso het probleem, vind, ik met Quartz horloges, ze hebben (vaak) net niet de uitstraling van een mechanisch horloge. De goeie en erg mooie dan weer uitgezonderd natuurlijk. Alles is relatief.

Voor mij is het een beetje analoog aan het vulpen gebeuren.
Mechanisch horloge < > Quartz horloge … Vulpen < > balpen. Een balpen is ook niet helemaal… ehhm echt? Ook hier weer de goeie uitgezonderd natuurlijk. Bijvoorbeeld de Parker Jotter balpen, een van de oudste modellen echt goed werkende balpennen die er überhaupt waren, al vanaf begin jaren '50, schrijft altijd en goed goed, is bijna onverwoestbaar en wordt nog steeds gemaakt. Elegant model ook. Ik zelf schrijf al jaren, behalve met vulpen, ook met een vintage, jaren '60 Lamy balpen. Elegant model, degelijk en betrouwbaar. 1 x per twee jaar een nieuwe (merk)vulling nodig.
Maar eigenlijk vind ik toch: Een horloge moet tikken en een pen moet je vullen uit een inktpotje. Sommige dingen zijn ouderwets maar hoeven van mij niet anders.
Amen.

11 likes

Nagel op de kop!

1 like

Vandaag een Edox horloge.

20 likes

#meetoo

20 likes

23 likes

Bijzondere plaat! Heb je daar een close-up van?

1 like

Vanmiddag de Marti om en weer eens een ontmoeting met een iconische oldtimer :nerd_face:

26 likes

BMW?

14 likes

Eerder een Mustang :thinking:

2 likes

Ook in Amerika is de zon gaan schijnen

21 likes

Weer een raad-je-plaatje…uhm Ford Mustang ?

2 likes

22 likes

En wat voor een :dizzy_face:

11 likes

Citizen met limited aantal markers? :grinning:

16 likes

Daar is maar 1 van :slightly_smiling_face:

1 like

Meer dan 50 jaar oud en stille ticking strong

September 1971…

17 likes

Ik zit niet zo in de mustangs, dus maar ff wat google, fastback '67?

1 like

Ik ook niet maar deed mij denken aan de Mustang Shelby waar ik in die jaren nogal op kickte. Vorig jaar toevallig een zwarte in Duitsland gespot in top staat :dizzy_face:, zeldzaam!!!
Maar terug op ons topic kan je ook bij Mustang horloges (‘gemaakt van gerecyclede Ford Mustangs’) terecht: nieuw en toch vintage :nerd_face:

1 like