Welke vintage draag je vandaag? Deel XII

Mijn duo van de dag :sunglasses:

25 likes

Hee, een Esperanto, die kom je niet vaak tegen toch? Hier de mijne, een seventies zwemmertje met volgens mij een Cupillard binnenwerkje

18 likes

Uit de swinging sixties.

18 likes

Militairy issues leek toepasselijk.
1e covid vrije dag weer, pfffff, blij toe. Twas me wa. Mooi geen oedeldonkse dagen helaas.

tis een beetje zwarte dag, kan die maar beter mooi zwart zijn

21 likes

30 likes

… prachtige Fransoos :hugs:

1 like

Nice! Vol goud?

1 like

Op palindroomdag mijn (vroeger) werkpaard :thinking:

10 likes

Echt niet :relieved: - een enkele misschien …

18 likes

Erg mooi!

Ik heb er nog een paar meer.
In deze Esperanto tikt een CRC680 penanker.

Vandaag de Clipper om, die ik gisteren van @meisink heb ontvangen.
Het uurwerk heb ik gisterenavond gedemonteerd, schoongemaakt, weer gemonteerd en gesmeerd. En omdat het een Ruhla UMF24 betreft, een nieuwe balans gemonteerd omdat de originele afgesleten astappen had. Hij loopt nu weer prachtig.

18 likes

Een paar Esperanto’s heb ik nog.

24 likes

30 likes

He, deze heb ik in een naamloze variant:

7 likes

Een Ricoh Dynamic Auto 45 juwels uit de zgn. juwelwar. Eigenlijk een uurwerk met 33 robijnen, maar ze hebben er nog 12 in het lager van de rotor verstopt…

14 likes

.585 :wink:
De scherpste 1000 die ik ooit heb gezien. Ik zou 'm graag houden, maar de band past een 20cm pols en, met de inkort-kosten van de goudsmid erbij, wordt dit een te dure grap. Daarom gaat hij retour naar de verkoper (professionele handelaar via Chrono24). De band zit namelijk versmolten met de kast en ik wil het geheel niet slopen om hem head-only te dragen.

2 likes

Zelfs bij het licht van een doorsnee aardappel en hangend op de bank blijft hij mooi.
Seiko 7A28 yacht timer.

17 likes

image

Met geweldig AS 1130 uurwerk

25 likes

19 likes

Toch nog een wissel vanavond. Onlangs had ik me een tweetal Seiko 3823 gekocht, waar de oudste het meteen deed. Het wat jongere horloge deed het niet, maar toch zat er wat beweging in de naald van de secondewijzer, wat voor mij aanleiding was om te kijken wat er aan de hand was.
Het bleek een vervuild contact te zijn aan de batterij, dus ook weer een easy fix.
Dus nu heb ik een 3823-7000 uit september 1971 en een 3823-7001 uit 1974, waarvan de wijzerplaat er nog wel heel goed uitziet!

En hier nog het tweetal samen:

17 likes