Welke vintage draag je vandaag? Deel XIII

Goedemorgen,

:ukraine:

19 likes

Deze 638 maanden oude Seiko 5106.

19 likes

27 likes

Oversized 40mm

26 likes

25 likes

34 likes

35 likes

De De schoonheidsprijs gaat deze zeker niet winnen, maar vandaag deze '79 Moranbong, vertaald ‘Peony peak’, vernoemd naar het centrale park in Pyongyang, Noord Korea.

Om de lokale economie te stimuleren gaf Kim Il Sung in 1972 opdracht tot het produceren van horloges. Bij George von Burg werd Zwitsers uurwerk (techniek) ingekocht en de Noord-Koreanen gingen vervolgens zelf aan de slag. Het resultaat is een aangepast Semag ES95 uurwerk.

knip.PNG

26 likes

Terwijl ik de Pontiac inventarisatie doe. @Serge2 :wink:

24 likes

22 likes

Interessant horloge. Al tijdje naar op zoek maar lastig te vinden.

Ouder…?
Prachtexemplaar! Gefeliciteerd met deze aanwinst.
Pronto/Verdal met Venus is trouwens tamelijk zeldzaam, toch?

1 like

24 likes

@chi_kwadraat venus komt weinig voor inderdaad. Venus 170 heb ik nog geen ander exemplaar van gevonden
.

Ik heb hem nog steeds niet! :frowning:

28 likes

Rondje met mijn mooiste Sicura

en weer een andere kleur blauw, hier en daar wat aangevreten door de patinakevertjes :grin:

19 likes

Een NA voor vanavond: Een Leijona automatic met een matte blauw/zwarte plaat en een knalrode secondewijzer…

16 likes

Klopt ja, al jaren geen exemplaar op de Nederlandse markt en Europees hooguit 1 a 2 per jaar. Weet niet welk model je zoekt maar ik heb nog enkele niet werkende modellen liggen die je evt kan overnemen - er zijn wel een paar mensen in NL te vinden die ‘m hopelijk weer aan de praat kunnen krijgen. Als je interesse hebt stuur maar een Pm!

1 like

21 likes