Welke vintage draag je vandaag? Deel XIII

Gilt dial, blue date. Leuk die kleine details :slight_smile:

27 likes

Dat is een mooie

1 like

De 1963 Seamaster vandaag. Let niet op de datum (dat doe ik ook nooit).

26 likes

Na de de vakantie in Frankrijk alleen een simpele Casio te hebben gedragen. Nu weer uit de kist een Citizen UFO gepakt.

17 likes

27 likes

Goedemorgen,

:ukraine:

22 likes

3e blauwe dial in 24 uur :sunglasses:

18 likes

De Suzaco van ruhla weer eens om de pols geslingerd. Het licht op de dial is en blijft waanzinnig.

24 likes

Een mooie pontiac met een gouden randje, mooie dag nog!!!

27 likes

22 likes

Met de Rox :diving_mask: het weekend in!

21 likes

al een tijdje deze week, lekker licht , en altijd op tijd

19 likes

Je zou het niet meteen zeggen, maar deze is van eind jaren 60!

34 likes

Mido(m) - aan de voet van …

34 likes

Mooie uurmarkers.

1 like

Eentje uit Thüringen vandaag.
Eén van hun mooiere designs.

25 likes

Dank je wel :sunglasses:

Gruen Baguette op een Cordette

34 likes

Gisterenavond heb ik deze Kelton (Timex) eens onderhande gehad.
Ik had deze voor een klein prijsje op de voorlaatste rikketik gevonden en hij was een beetje in de vergetelheid geraakt.
Dit is één van de latere Timexen waar een clickspring in zit die nogal onderhevig is aan slijtage en derhalve bij heel veel van deze uurwerken kapot is. Ze zijn nieuw niet meer te vinden en dan moet je wat verzinnen.

De clickspring bestaat uit een dun metalen stripje dat ergens tussen de tanden valt en het wordt tegen gehouden door een klein nokje. Goedkoper en knulliger bestaat niet. Zelfs bij Ruhla zouden ze zoiets nooit hebben durven te ontwerpen.

Ik heb het stripje onder de triebniet een beetje gehamerd zodat het een klein beetje opgerekt werd en daarna heb ik er voorzichtig weer de juiste vorm aan gemaakt. Het werkt weer voor nu, maar voor hoe lang is maar de vraag.
Daarna het gehele uurwerkje in de schoonmaakmachine en hier en daar een minuscuul drupje olie aangebracht en het Timex penankertje draait weer vrolijk zijn rondjes met een zeer gezonde amplitude.

De kast een beetje schoongemaakt en het glaasje vluchtig van de grootste krassen ontdaan en nu om de pols. Kijken hoe hij zich houdt

23 likes

Pluim :+1:t2:

2 likes