Een eenvoudige, maar zeer nauwkeurige Omega Genève, met dank aan het vakmanschap van Lieuwe (Balanced Watches).
Die cleane dials van de Geneve’s zijn echt heel gaaf!
Olma om, maar geen regen dus de tuin in…& klusklok tot …
Ja hoor, regen volop - dus binnenshuis bracelets doorspitten en deze bandvastige Citizen weer eens om tot het droog wordt
Heden een kersverse en tevens de eerste vintage-aanwinst van ondergetekende; een Kama uit ± 1956. Gevonden op een rommelmarkt, loopt nog als een zonnetje!
Als ik het interwebs mag geloven is het merk vernoemd naar de Река Кама rivier welke langs de Chistopol Watch Factory stroomde.
Hele leuke! Welkom bij de club
Ik had van @singlehoesjes een paar horloges gekregen nl. 2 Ruhla’s en een Jehaka.
De beide Ruhla’s had ik hier al laten zien en gisteren heb ik de Jehaka eens nader bekeken.
Het is eigenlijk een heel raar ding. Het is een zgn anadigi dat wil zeggen dat je zowel analoog als digitaal de tijd kunt aflezen. Meestal zitten er dan 2 quartz uurwerkjes in, maar deze heeft een quartz voor het digitale gedeelte en een handopwinder voor de analoge tijdsaanduiding.
Nu had ik toevallig e act zo’n zelfde horloge waar het digitale van kapot is. Bij die van @singlehoesjes was de digitale uitlezing nog goed, maar het handopwindertje deed het niet meer. Nou hoor ik jullie zeggen…dan maak je van 2 slechte één goede, maar zo werkt dat bij mij niet altijd.
Ik heb het handopwinder uurwerkje eruit gehaald en schoongemaakt en dat loopt nu weer. Dus ik heb mijn eigen uurwerkje niet nodig gehad.
Overigens is het horloge volgens mij eentje van “kermiskwaliteit”, want de kast is spuitgietwerk en het handopwinder uurwerk heeft een heleboel plastic onderdelen. Zelfs het escapewiel en het anker zijn van plastic alsmede de lagering van de balans en de impulspin.
Desondanks loopt het handopwinder uurwerkje niet eens slecht. Een nieuwe Swatch Sistem 51 met ook plastic onderdelen loopt slechter.
@singlehoesjes Peter, bedankt…het was weer een leuk klusje om dit horloge te reanimeren.
Ho, en een knappe erbovenop! Proficiat, mooie vondst. Mooi patina ook.
Vandaag een Timex Volvo promotie horloge binnen gekregen. Eerst maar eens schoonmaken. En zoals bij vele vintage horloges gebeurt, de donkerblauwe plaat wordt langzaam bruin.
Gevonden in bak horloges op Koningsdag.
Dagje om, even kijken of hij goed loopt en daarna een beetje schoonmaken
Dertig jaar oud is deze Seiko Professional. Het is een Quartz duiker, maar ik vind hem juist zo cool, dat er geen Quartz op de wijzerplaat staat.