Jammer van de fixoflex footprint, toch nog een heel mooi horloge! 6:00 Blijft gewoon een geweldige datumpositie!
Alweer een tijdje geleden dat ik deze droeg, ooit nos overgenomen van een gepensioneerde horlogemaker.
Plaatje!
Wat een mooi horloge met die schitterende wijzerplaat.
Eens %
Zo wordt die nooit vintage natuurlijk Maar het is ook wel vaker zo dat zoân mooie staat niet echt âprettigâ draagt - ik herken dat, helaasâŚ
Lekkere vorm kast
Weet jij hoe dat zit met tritium Wilco? Ik heb toch wel een aantal T-swis-T horloges in de lade lich(t)en. Het schijnt (ook een slechte woordkeuze in deze) dat tritium niet goed door materialen kan penetreren?
Absoluut
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tritium#:~:text=Tritium%20is%20radioactief%20(vervalt%20door,in%20grote%20hoeveelheden%20wordt%20opgenomen.
Tritium straling heeft een lage energie en dringt daardoor inderdaad bijna nergens doorheen. Een horloge met tritium laat volgens mij daardoor ook meestal geen verhoogd stralingsniveau zien op een geigerteller.
Overigens is de halfwaardetijd van Tritium vrij kort (ruim 12 jaar) waardoor veel vintage horloges met tritium nauwelijks nog radioactief zijn.
Ik heb hem al jaren maar ben er inderdaad heel zuinig op, juist omdat ze in deze staat gewoon niet vaak voorbij komenđ
Bedankt Leenđ
Heerlijke Sovjet Poljot OKEAH, hèt horloge voor de rode-marineofficier! Issued, zeldzaam, veel frankens en replicaâs in omloop, maar niet deze heerlijke uit 1981-1982
Absolute schoonheid. Met voorsprong op nummer 1 van de wishlist en zeldzaam is een understatement inderdaad; âquasi onvindbaarâ is dichter bij de waarheid. Baby Jezus weet dat ik het geprobeerd heb (en nog altijd probeer, tegen beter weten in).
Heeft me mee dan twee jaar gekostâŚ.
Maar dat is dan ook een stuk leuker dan een van de 945 nieuw model Rolex Submariners op chrono24 kopen.
You are SO right!
En zo te zien zelfs niet als het een Fins horloge is!