Vandaag deze.
Certina 1957 Automaat Cal. 24-25.
DKW was van Auto Union.
De vier ringen in het logo refereren aan de 4 merken van Auto Union, te weten
Audi
Horch
DKW
Wanderer.
Alleen Audi is nog over en heeft dus nog steeds het logo met de 4 ringen.
Mooi verhaal is dat August Horch, bouwer van zeer luxe automobielen verbannen werd uit zijn eigen fabriek door de financiële man.
Hij startte zelf weer een autofabriek en noemde zijn auto’s Audi. Dat was het Latijns voor horen. Hörch is horen in het Duits. Dus zijn eigen naam kwam toch min of meer terug in het nieuwe merk.
We kennen het Latijnse woord voor horen ook in een aantal woorden zoals audicien en auditorium
Deze voor de middag, maar bij het tuinieren maar weer af - de nieuwe kroon schroeft niet dicht, mijn reparateur had er alleen eentje met de verkeerde draad
Even los van de politieke toestand is dit toch wel een geweldig horloge voor mij.
Vanavond toch weer de Sandoz, omdat hij zo mooi is. Het is geen erg groot horloge, maar misstaat ook zeker niet op mijn forse pols…
Chaumont handopwinder / Fabrique d’Horlogerie S.A. William Mathez, Neuchâtel (est. 1948) / Ebauches Bettlach kaliber 8801 / ca. 1964-65 / 32.9 mm excl. kroon
Het is een wat jongere vintage (1990). Ik vond dit horloge na wat rond gekeken te hebben op Marktplaats. Ik kwam hem ooit eens tegen op Facebook en vond hem toen al leuk.
Toch blij dat ik deze hier in Nederland heb kunnen vinden.
De Sea king - weer een beetje ouder dan mijn Seamaster die zaterdag een rondje mee mocht. Zou wel eens fifties kunnen zijn
Wat een ongelooflijk gave kast. Borgel?
En dit beestje is zeker piepklein (28mm) en 1930s?