Ik zag zojuist dat het horloge een klikdeksel heeft en die wil ik liever niet losmaken als het niet echt nodig is. Sorry…
Heerlijk, zo’n doorleefde wijzerplaat.
Groot gelijk hoor
Gisteravond een stukje wezen fietsen, paar mooie klassiekers tegen gekomen. Tijd en datum kloppen niet helemaal
Beauty!
N
@VmaxNL zag dat jij de twin quartz variant hiervan hebt. Case en dial design lijken verder idem dito.
@pmannaert ,zelfde caliber en bouwjaar Pierre,mooi hoor! Zo clean als jouw wijzerplaat is zo getekend is de mijne.
Gisteravond nog eens een herstelprojectje opgepikt. Basis Sport “chrono” in niet werkende staat, dof en smerig.
Nu hebben dat soort bottom tier binnenwerkjes nul jewels, en is de kans groter dan gemiddeld dat “kapot” gewoon betekent “vastgelopen door vuil en goedkope olie”
Deze evengoed; na een rondje schoonmaken en smeren zat er terug leven in. Daarna een half uur kwijtgeraakt aan het uitvissen waarom die zo raar liep - tot ik zag dat de horloge mijn kompas vanop 20cm helemaal tilt deed slaan. Woeps… Demagnetiseren maar!
Kast gepoetst, goedkoop tacky AliExpress bandje op en gaan met die banaan!
Of je het over een ijsje hebt , maar het is natuurlijk ook echt één van de coolste midsize divers op het forum
Mooi hoor. Die met de zwarte wijzerplaat zie je niet zo vaak.
Leuk dat je toch dit horloge project weer hebt opgepakt.
Vintage Goud is niet fout.
Konnexa uit ca. 1952, aangedreven door een caliber Felsa 466
Vandaag daarom dit oudje aan de pols. Een Konnexa met een nog gave zwaar vergulde kast op een home made bandje.
Van het merk is, behalve een registratie uit 1952 in Mikrolisk als ‘Gemeinschaftsmarke’ niets terug te vinden.
Net als bij het al eens eerder getoonde Duitse Berg Parat zit echter ook in dit Duitse horloge een Zwitsers uurwerk, een Felsa 466.