Welke vintage draag je vandaag? Deel XIII

:wink: zo is’t!

1 like

Sluit ik me volledig bij aan, een van de meest merkwaardige Citizen vintage horloges.

Ooit eens de mijne na jaren laten repareren, zo’n model hoort niet onder het stof…Top dat je de jouwe al zolang hebt ook! :+1:t2:

22 likes

Thuis “kamperen”…

Het getik van de regen op het polycarbonaat afdak is toch een stuk minder charmant dan op echt katoenen tentdoek!

31 likes

Genieten met de Irony RVS in het :sunny:

:peace_symbol:

16 likes

Tnx! Dat motiveert om toch wat meer te posten :smiley::wink:

2 likes

Een oudje uit 1964.
Een messing kast met een dun laagje chroom.:slightly_smiling_face:
Maar er was een probleem met de seal onder het glas. Helemaal vergaan door huidvet/zeep/andere troep. Daardoor is het chroom randje op de koper/messing ring om de wijzerplaat weg geroest en de wijzerplaat ook aangetast. Ik heb alles zo goed als ik kan schoon gemaakt. Maar dat geld randje ipv zilver vind ik wel storen. Ziet er wat vies uit. Maar is het echt niet.:frowning:

22 likes

Leuk horloge! Het randje is in ieder geval redelijk egaal naar messing vergaan. Zo op deze foto is het niet perse storend vind ik. Volledig chroom was wel mooier geweest natuurlijk. Een overweging is om het toch al ver verweerde randje voorzichtig naar helemaal egaal messing terug te schuren of zelfs polijsten, krijg je een “gouden” biesje om je wijzerplaat.
Ik heb wel eens horloges voorbij zien komen met slechts een enkel verweerd plekje onder de glasrand, dat geeft eerder dat vieze effect.

1 like

Nee, is een gewone kroon. Misschien wel wat groot…

Goedemorgen vintage liefhebbers.

29 likes

26 likes

Goedemorgen!

Mooi dat subtiele ovaaltje in de kast!
Groeten van een uitgeslapen Zwitserse stijl-/tijdgenoot

22 likes

Stowa time! Mischien toch eens een watch winder overwegen - zo’n jump hour zonder quickset 10 dagen voortdraaien is geen pretje.

25 likes

24 likes

ja, dan lijkt me een watch winder niet overbodig :slightly_smiling_face:
altijd gemakkelijk in zulke gevallen :ok_hand:

Sportivnie…maar niet om te sporten :grimacing:

:peace_symbol:

27 likes

Niet nodig Lennert we weten heus wel dat het vandaag de eerste is :wink:
Pfff. krampen in de vingers in de morgenstond :pleading_face:

3 likes

Gewoon de datum zo laten; ik zet nog zelden een datum goed als ik een horloge pak :innocent:

7 likes

19 likes

UFO - denk ik :sunglasses:

20 likes

26 likes