zo is’t!
Sluit ik me volledig bij aan, een van de meest merkwaardige Citizen vintage horloges.
Ooit eens de mijne na jaren laten repareren, zo’n model hoort niet onder het stof…Top dat je de jouwe al zolang hebt ook!

Thuis “kamperen”…
Het getik van de regen op het polycarbonaat afdak is toch een stuk minder charmant dan op echt katoenen tentdoek!
Tnx! Dat motiveert om toch wat meer te posten
Een oudje uit 1964.
Een messing kast met een dun laagje chroom.
Maar er was een probleem met de seal onder het glas. Helemaal vergaan door huidvet/zeep/andere troep. Daardoor is het chroom randje op de koper/messing ring om de wijzerplaat weg geroest en de wijzerplaat ook aangetast. Ik heb alles zo goed als ik kan schoon gemaakt. Maar dat geld randje ipv zilver vind ik wel storen. Ziet er wat vies uit. Maar is het echt niet.
Leuk horloge! Het randje is in ieder geval redelijk egaal naar messing vergaan. Zo op deze foto is het niet perse storend vind ik. Volledig chroom was wel mooier geweest natuurlijk. Een overweging is om het toch al ver verweerde randje voorzichtig naar helemaal egaal messing terug te schuren of zelfs polijsten, krijg je een “gouden” biesje om je wijzerplaat.
Ik heb wel eens horloges voorbij zien komen met slechts een enkel verweerd plekje onder de glasrand, dat geeft eerder dat vieze effect.
Nee, is een gewone kroon. Misschien wel wat groot…
Goedemorgen!
Mooi dat subtiele ovaaltje in de kast!
Groeten van een uitgeslapen Zwitserse stijl-/tijdgenoot
Stowa time! Mischien toch eens een watch winder overwegen - zo’n jump hour zonder quickset 10 dagen voortdraaien is geen pretje.
ja, dan lijkt me een watch winder niet overbodig
altijd gemakkelijk in zulke gevallen
Niet nodig Lennert we weten heus wel dat het vandaag de eerste is
Pfff. krampen in de vingers in de morgenstond
Gewoon de datum zo laten; ik zet nog zelden een datum goed als ik een horloge pak