Welke vintage draag je vandaag? Deel XIII

De Seiko King

5256-8000 1975

22 likes

25 likes

Vandaag weer de Ancre, nu op een NATO…

26 likes

Goedemorgen,

:ukraine:

30 likes

De enige reden waarom ik er een heb is vanwege mijn maanfase Oris (non vintage). Veel van mijn Leijona’s hebben geen datum, scheelt een hoop gedraai :grin:

26 likes

32 likes

Vandaag deze jaren '70 Meihualu!

Meihualu was een groot merk van de Jilin Watch Factory. Er zijn ruim één miljoen horloges gemaakt in een periode van 10 jaar (valt die Chinese ‘massaproductie’ nog mee vergeleken met die 2miljoen Rolex’ per jaar ;), verdeeld over ruim 10 variaties (de mooiste textured dials van de Chinese industrie; eigenaren mogen zichzelf trots lid van de Textured Dial Club noemen ;)) De naam Meihuali betekent letterlijk Japanse abrikoos Sikahert, die oorspronkelijk voorkomen in Oost-Azië! Verwijzingen naar het hert en de bloem zien we op de caseback

28 likes

Enicar Star Jewels vandaag op een vintage Tropic

40 likes

Timex ‘Barcode’ Mercury 1975

28 likes

36 likes

Ik vlieg met je mee!

22 likes

Cool ding! Wat schuilt er onder de motorkap?

1 like

Dat je er nog een hebt ,mooi hoor :+1:

1 like

Heel bijzonder uurwerkje.
Het is een ETA ebauche, ETA 1132, ca. 1950 met een specifieke afwerking, diverse modificaties en een bijzondere compensatiebalans met timingschroeven.
5 adjustments qua positie en voor temperatuur afgeregeld.

Dit horloge loopt nog altijd extreem precies.

3 likes

Bizar, leuk hoor! Automaatje, hamer of rotor?

1 like

Handopwinder, heel plat.
Het kastje is een monococque die dus vanaf de voorkant wordt geopend. De bezel perst het plexiglas op het uurwerk. Split stem.

Er is nog een heel bijzonder chronometertje onderweg, eindelijk 2, maar de 1e had een gebroken balansas (redelijk unobtainium maar ik had er nog 3 liggen) en ligt nu bij de horlogemaker.

De andere komt aus Deutschland met de pakketdienst.

2 likes

Ik ben benieuwd, en zie de update graag verschijnen!

1 like

Deze is onderweg… (aantoonbaar net volledig geserviced).

en deze ligt nu bij de horlogemaker:

22 likes

nu met gesp :smiling_face_with_three_hearts:

34 likes

28 likes