Welke vintage draag je vandaag? Deel XIV

Die is heel gaaf!

1 like

Eindelijk ook zo’n visje, en hij mag zelfs in de woonkamer!

32 likes

22 likes

18 likes

En een mooi stel lugs aan de kast - goede vangst weer :+1:t2:

1 like

[quote=“singlehoesjes, post:1996, topic:411356”]

Wow bedankt allemaal :nerd_face:
Zat net te overwegen om hem te lozen omdat laten opknappen me toch te ingrijpend wordt maar nu wordt ik natuurlijk weer een beetje zwak :laughing:

4 likes

Gisteren van de Rikketik meegenomen: een damesmodel van 30mm, uit 1968. Gisteren heb ik hem opgewonden en hij liep tot vanochtend 8:30. Ik wond hem weer op, dat ging stroef, en hij liep niet.
Ik heb hem opengemaakt. Het uurwerk zag er netjes en schoon uit. Ik had geen idee wat ik moest doen. Maar ja, zomaar laten liggen, dat ging niet. Met een pincet gaf ik een tikje tegen de balans. Die begon te lopen, een paar minuten, nog een tikje, en weer stond hij stil. Uiteindelijk, na een stel van die tikjes, bleef hij lopen.
Een keer vanmiddag stond hij weer stil. Ik schudde er even mee en nu loopt hij weer.
Ik vind hem mooi: die eenvoud, die wijzers. Normaal gesproken draag ik niet zulke kleine horloges, maar deze zal ik af en toe eens om de linkerpols doen.

14 likes

Ik keek naar je pols: huh, dat gaat best. En pas toen zag ik je naam :joy:

Het verhaal over het uurwerk klinkt niet best. Ik denk dat er een onderdeeltje in los slingert.

Er is ongetwijfeld iets mee. Maar ik moet nog veel leren voordat ik hem kan demonteren. En weer monteren. Of ik besluit iemand anders ernaar te laten kijken. Tja, echte vintage. Van de Rikketik. Misschien heeft het horloge tientallen jaren in de la gelegen ofzo.

1 like

Precies dat laat je toch even de kleinere maat vergeten…
Heb de mijne al jaren, vorig jaar nog een broertje (dan met cijfers op de dial) bij gekomen en laten repareren. Zijn toch echte klassiekers dit soort basale tijdmachines :hugs:

25 likes

:innocent:

32 likes

Ik zat er op te wachten. Duurde nog vrij lang :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Leuk hoor. Zal een schoonmaak/oliebeurtje nodig hebben.

1 like

Deze toch? :stuck_out_tongue_winking_eye:

22 likes

Opknappen die handel en lekker dragen! :wink:

1 like

Beschadigingen van wijzerplaat opknappen? Kweenie :laughing:

1 like

21 likes

Ik dacht dat je het uurwerk bedoelde, die wijzerplaat kan toch nog best? De kast maakt veel goed!

Hoewel het door sommigen geadoreerde “patina” op de wijzerplaat vaak niet echt mijn ding is, draag ik mijn Scarface nog met plezier!

31 likes

Ja patina is voor mij inderdaad een plus. :smiley:

Dus deze vind ik dan ook gewoon mooier door de doorleefde wijzerplaat.

23 likes
  • oh maar dat stoort me totaal niet, ouderdom went :sunglasses:
    Maar dat slordige sleepspoor van de minutenwijzer over bijna de hele dial inclusief die fraaie cijfers vind ik net zo erg als een “explorer” wijzerplaat in een Chinese kast met een “Japan movement”…
21 likes