Zo! Wat een plaatje zeg!
Jij kan echt een museum beginnen niet? Geweldige horloges!
Tof horloge, de kleuren knallen er lekker uit! Voor zover ik kan nagaan was Velona inderdaad huismerk van V&D, vermoedelijk jn Duitsland geproduceerd door Otto Schlund & Co (Osco). Sinds kort heb ik een Osco in bezit, ook zo’n vrolijk ding. Nu nog een passende bezel vinden.
Wat een heerlijk horloge is dat! Ik kende het merk nog niet. Staat vanaf nu ook op mijn wishlist.
Dank voor je enthousiasme. Museum is een groot woord, maar een kamer zou ik wel kunnen vullen, denk ik
Is dat een ref. 21302? Die triple date UG. Mooie vangst hoor
Dankjewel ik ben er erg blij mee. Loopt ook nog eens perfect op tijd waar ik eigenlijk niet vanuit ging. Soms moet je gewoon geluk hebben bij z’n veilig en hopen dat het andere niet is opgevallen dat er iets moois tussen ligt. De veilingmeester had de mode horloges veel hoger ingeschat dan de merken. Die werden per stuk verkocht en de meeste per 20 of per juwelendoosje.
Ik ga zo eens kijken wat voor een referentie nummer erop staat.
Dat deed je bewust hè?
Het is inderdaad ref.21302. Knap dat je dat wist
Vandaag een klassiek ouwetje. Certina 25-36 Waterking.
Wel een gehavende wijzerplaat, maar hij loopt keurig op tijd. Bandje uit eigen keuken.
Dat geeft extra charme aan het uurwerk. Ons gezicht ziet er na 50 jaar ook niet meer zo strak uit en mijn sixpack is veranderd in een biervat.