Welke vintage draag je vandaag? Deel XIV

17 likes

Dit doet mijn tanden knarsen. Imposant vind ik ze nog wel maar de gedistingeerdheid van weleer is al een tijdje zoek. Smaken verschillen gelukkig. Bijzonder in ieder geval.
Ik zie ze liever uit de tijd dat ze nog met “adequate” motorvermogen geleverd werden.
If i were a rich man…

Zag net dat ze nu helaas zelfs meedoen met de trend om ook een tractortje te kunnen leveren genaamd Cullinan. Dan wel met de beroemde suicide-doors.

Net niet on topic; er is ook een (modern) Rolls Bovet tourbillon horloge/zakhorloge/tafelklok/dashboardklok, jezeker mensen hij kan het allemaal… ff googlen.

On topic; ook bling maar met minder alure

Goedenacht.

24 likes

Best wel comfortabel zo’n fixoflex. En de maat 37mm is een goede maat.

26 likes

Vooruit dan

20 likes

@jacobus

afbeelding

Altijd weer aangenaam verrast door de prachtige metallic kleuren die men bij Citizen in de horloges gebruikte.

Geel/groen? Onwaarschijnlijk mooi!

14 likes

Geïnspireerd door de mooie geelgroene Citizen van @jacobus bedacht ik dat ik hier ook nog wel even de jaren '70 Citizen 6000 automaat kon tonen die ik vandaag om de pols had. Of eigenlijk gisteren, want als ik dit schrijf is het al middernacht geweest. Ik ben een nachtuil.
Dit horloge heeft ook al zo’n prachtige kleur wijzerplaat. Niet groen, niet blauw, maar er wat tussenin en door het metallic effect mooi speels en variabel in het licht.

Hoewel… een Citizen? Het is eigenlijk een Frankenwatch. Wel een Citizen binnenwerk en wijzerplaat, maar hij zit in een Russisch ZIM of Pobeda kastje. Het ‘blote’ horloge kwam eind vorig jaar tot mij in een hele grote lot horlogespullen, overgenomen van @fredpanarai1 (ha die Ferry!). Een partijtje horlogeknutselplezier dat, uit eerdere bijdragen hier op HF, inmiddels ook wel bekend is als ‘Ferry’s Boodschappentas’.

De passende Citizen kastjes lagen natuurlijk niet voor het opscheppen, maar ik vond nog wel een oud Russisch kastje van een gesloopte ZIM of Pobeda. Totdat ik, wie weet, nog eens het correcte Citizen kastje tegenkom in een sloopexemplaar, op de Rikketik of zo, mag deze Citizen in het Russische kastje logeren. Om het Franken karakter nog wat te benadrukken heb ik er ook maar een ouderwets jaren '60 stalen Fixoflex rekbandje op gezet. Heb ik gelijk weer eens een paar dagen een haarloze pols…

23 likes

32 likes

Droog vandaag So …:grimacing:

34 likes

Geniet deze zonnige zondag hf’ers :sunrise_over_mountains:

27 likes

De prachtige midden jaren 60 Mauthe. Fijne zondag!

26 likes

35 likes

44 likes

Penanker power vandaag.

22 likes

Op zondag vrij, ik hoef de exacte tijd niet te weten.

23 likes

Goeiemorgen, de vintage gouden Blue Ribbon om de pols :grin:

32 likes

Deze vijftigjarige Seiko Quartz doet het nog steeds prima…

19 likes

19 likes

Ondanks dat het een Franken is wel een hele fraaie kleur wijzerplaat. Doet me denken aan mijn Scuba Dude die onlangs door @vouwfietser van service is voorzien.

Foto is van André

17 likes

25 likes

15 likes