Sobere schoonheid
Deze mag zeker gezien worden, tof ding. Bakelieten bezel?
Wat? Weggooien, zo’n mooi stuk? The horror
Schoonheid. Er gaat heel weinig boven een mooie 40s chrono imo
Dankjewel Peter
3X Raak
Dat is goed te begrijpen
Gelukkig was jij in de buurt en is ie voor het nageslacht bewaard gebleven.
Wat een beauty. Wie gooit er nou zoiets weg?
Jij had geluk. Het gaat niet altijd zo…
Het kan heel frustrerend zijn om met zo’n opruimwoede geconfronteerd te worden.
Al weer jaren geleden had ik een gesprekje met mijn oude voormalige buurvrouw.
Op de een of andere manier kwam het gesprek op het gegeven dat ik oude vulpennen verzamel.
Vertelde ze me doodleuk dat haar overleden man ook zoveel vulpennen had. .
" Hij kocht regelmatig nieuwe en andere. Zijn bureaula lag helemaal vol met die dingen. Van Montblanc en Parker en zo. Ik heb ze pas geleden allemaal weggegooid. Wat moet ik met die ouwe dingen!"
Ik kon wel door de grond zakken. Het gebeurde al jaaaren geleden, maar ik krijg nog steeds de koude rillingen als ik er weer aan denk. Trauma!
Mooie cijfers!
En een mooi horloge natuurlijk.
Prachtig ding!
Deze jaren tachtig Seiko duiker tikt nog steeds krachtig. Het was een risico, omdat in de advertentie vermeldt werd, dat het horloge het niet deed. Maar gelukkig ging het alleen om een nieuwe batterij…
Vroege venus 170, ik ben de 2e eigenaar, deze is jumbo size vergeleken met de verdal venus 170 uit mijn verzameling.
Oeh, dit herken ik.
Ik heb tijdens mijn studententijd op de vuilniswagen gewerkt (precies de baan die ik toen nodig had, maar dat terzijde).
Ik kwam toen net te laat op de werf terug om de mand achter de vuil-pers tegen te houden.
Ik ben letterlijk nee-schreeuwend naar hem toe gerend terwijl hij de boel in de container kwakte en de persknop indrukte om 6 puntgave vintage werner-panton stoelen te verpulveren.
Het doet nog pijn aan mijn designer-hartje.
Dankjewel S