Wat mij betreft perfect. Iconisch mooie eenvoud zo. Een chic bandje in een kleur die neutraal genoeg is om de schoonheid van het horloge niet te overstralen. Zwart is natuurlijk ook meestal wel mooi op een gouden horloge, maar in dit geval een te groot contrast. Goeie keuze dus!
Bij zoveel goudgeweld zou ik ook niet kunnen kiezen. Mooie selectie!
Het design van dit exemplaar kan mij niet echt bekoren. De wijzerplaat is inmiddels het stadium van fraai patina wel voorbij. Deze verkleuring is berucht bij blauwe wijzerplaten. Het vreselijke flex bandje heeft er altijd opgezeten dus dat blijft er op. Opa Kees was gek op die bandjes. Lekker makkelijk, vond ie. Alle horloges (2 of 3) die hij daarna heeft gedragen hadden ook zo’n epileer apparaat.
Het horloge loopt overigens nog altijd heel keurig, hoewel het waarschijnlijk de laatste 20 jaar geen service beurt meer gehad heeft, misschien wel nooit.
Maar het is een familie- erfstukje, dus blijft ie in de verzameling.
Ik zou het gewoon bij leer houden. Nato gaat het mooie kleine kastje te grof omlijsten en omhoog duwen denk ik. Gaat afleiden.
Zwart ligt voor de hand, anders gaan bordeaux rood of donkergroen ook erg goed icm gouden kast en zwarte plaat. Bruin vind ik zelf bijna nooit mooi icm een zwarte wijzerplaat.
Een leuk motiefje van of echte struis(been of huid), hagedis of croco maken het wat minder saai.
Een wat gewaagdere combi zou kunnen zijn een leren band in precies het rood van de datumpijlpunt! Legt het accent meteen op de gave complicatie van het uurwerk.
Zoiets:
Nee @Nobler, Ik denk het niet. Hij was (burger) telefonist bij Defensie, al vóór dat ik hem leerde kennen en dat was al ruim 40 jaar geleden. Dat horloge had hij toen al, geloof ik.
Certina KIM was gewoon een modelnaam, denk ik. Ik kom ze wel eens tegen op het WWW.
Het blauwe exemplaar 3e van rechts is er net zo een, maar dan wel met een nog gave plaat.
Referentie 4101204, gemaakt in 1973.
Vragen ze op Chrono 24 toch nog $221,-- voor.
Voor de gelegenheid hier dan ook nog maar even om de pols. Een degelijk Hollands handelsmerk: Olympic met een Frans Lorsa P62 uurwekje er in. Ook met zo’n naar Fixoflex rekbandje. Blijft dus ook in de onvervreemdbare collectie van familie- en erfstukjes.
Ja eens! Dat rood is ook mooi en komt subtiel terug in de punt en groen ook combi. Ik heb ook een gouden constellation met lichtbruin croco dus ben op zoek naar een andere combi dan zwart. Ik zal delen wat het geworden is👍🏼