Welke vintage draag je vandaag? Deel XIX

26 likes

Horloge van mijn vader vandaag om de pols. Weet iemand een referentie hiervan? Zelf heeft hij hem jaren geleden ergens gekocht en vond hem gewoon mooi.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

32 likes

:rofl:

Nu nog mooier met een nieuw “tophat” glas:

17 likes

Longines 6574?

1 like

Vandaag deze Sorna schijnchronograaf uit 1950. Het was met zijn 38 mm destijds een zeer groot horloge.

27 likes

Oprecht een hele mooie :heart_eyes:

1 like

De Richard viel toch nog stil, bleek een hardnekkig vuiltje in een van de tanden van het seconderad te zitten, nu loopt je naamgenoot weer top!

23 likes

ik weet niet of je hiermee geholpen bent, ik heb de mijne even op foto gezet

kast ref: 21.122.102

kast ref binnenzijde: 6574 - L502 - 4/10

mechaniek ref: L502

Ik heb hem ooit ook gekocht omdat ik hem supermooi vind, ik vind hem alleen zo moeilijk om de tijd van af te lezen. De wijzers kleuren voor mij te veel met de wijzerplaat mee en i kvergis me vaak, dus veel draagtijd krijgt deze hier niet. Zonde eigenlijk wel

28 likes

Mooi hoor :+1::+1:

1 like

39 likes

26 likes

Mooi! Met alarmcomplicatie?

1 like

Vandaag voor het eerst aan de pols

26 likes

Thanks

1 like

Dank je wel en de leesbaarheid is inderdaad niet heel goed 🥸. Maar ik vind hem wel
Erg mooi… even tijdje lenen :smiling_face_with_three_hearts:

Vanmiddag kwam een oom van me voorbij, met een zakje horloges, die ik van hem mocht hebben. Een paar horloges, zijn niet echt de moeite waard om er iets mee te doen, goedkoper quartzhorloges.
Maar er zaten ook een paar verrassingen tussen. Een Seiko SQ tank. Helaas te klein voor mijn polsen. maar ook een Casio AQ-303 in best goede staat. Het horloge liep zelfs nog, maar liet zich door de knoppen niet bedienen. Maar in het digitale gedeelte was het beeld maar zwak., dus reden om het horloge te openen. Al snel bleek, dat mijn oom zelf ooit geprobeerd heeft de batterij te vervangen. Er zat een verkeerde batterij in, met een propje papier om het op zijn plaats te houden… En het uurwerk zat er niet goed in, waardoor een van de knoppen klem zat. Het uurwerkje oplichten en de knop eronderuit wrikken was genoeg. Nieuwe batterij erin, en nu heb ik weer een nieuwe Digiana…

27 likes

En de avondwissel naar een coole cyma van ruim 90 jaar oud

32 likes

En dan vergeten terug te brengen, nee hoor geintje. Misschien krijg je die wel cadeau met de kerst, zou leuk zijn toch

1 like

27 likes

NA om de pols, nog wel even glaasje poetsen
IMG_8374

29 likes