Welke vintage draag je vandaag? Deel XIX

Vanochtend had ik zin in deze Pontiac Maillot Rose
Alleen na opwinden deed het horloge weinig…

Gelukkig kan ik uurwerken een service geven, dus deze ETA 1260 kan er weer even tegenaan…

Niet te zien op de foto, maar de wijzerplaat heef golvend reliëf, als een dikke vette sunburst…

Ik mis nog de Maillot Vert en de Maillot Blanc, dan heb ik alle truien…

@Jaap_Balder jij bent een meester in het opduiken van deze parels, kan jij me helpen?
Iemand anders kan en mag uiteraard ook te hulp schieten…

30 likes

Grappig ik wist niet dat ze voor elke trui een horloge maakte. Ben tot nu toe alleen de gele tegengekomen. Verschilde ze ook nog op bepaalde eigenschappen van elkaar? Heb ooit een maillot jaune gehad

Goedemorgen :grinning:

32 likes

Goedemorgen!

Ach als je Pontiac kent, zit er soms geen enkele logica in.
Er zijn verschillende truien, de bekendste is de gele trui, maar die is er in vele uitvoeringen, handwinder, automaat, centrale seconde, petite seconde, met datum/ zonder datum, om over de kastvormen maar te zwijgen evenals de opmaak van de wijzerplaat.
Dat geldt ook voor alle andere truien.

Behalve voor de Arc en Ciel (regenboogtrui) voor de wereldkampioen wielrennen. Deze trui heeft een chronograaf als complicatie, maar ook verschillende uitvoeringen in kast, caliber en wijzerplaat…

7 likes

Goedemorgen!

36 likes

Goedemorgen!

20 likes

26 likes

26 likes

Goedemorgen beste vintageliefhebbers:

Fijne dag :+1:.

26 likes

Goedemorgen,

Mooie dag allemaal!!:watch:

27 likes

Mooi horloge én lekkere koffie, ik doe mee:

31 likes

Het voordeel van door je collectie gaan is dat je ook de gelegenheid hebt om ze eens een keer gezamenlijk op de gevoelige plaat vast te leggen.

Dus hierbij een foto van de Sprite Sports Divers van Timex uit de jaren 70.

Oh, en nog een kleine toevoeging. Ze pasten er niet allemaal op :sweat_smile:.

31 likes

Goedemorgen,

Een Russische Sekonda:

:ukraine:

21 likes

Een blauwe Tissot :blue_heart:

32 likes

Ik slenter digitaal deze dag door :relieved:

23 likes

Vandaag deze Ruhla.

31 likes

31 likes

32 likes

35 likes

Tijd en datum staan nog niet juist, maar eerst wou mevrouw deze even aandoen :crazy_face:

27 likes