Welke vintage draag je vandaag? Deel XIX

Voor vanavond:

25 likes

Gefeliciteerd heel mooi :heart_eyes: :star_struck: en dat je er maar veel plezier aan mag beleven :+1:

Een nog fitte Pontiac P de Witte!!

26 likes

Dr. Ranfft is spijtig genoeg dit jaar (15 juni) overleden. Een lid van Watchuseek heeft de taak op zich genomen de schat aan informatie op zijn site veilig te stellen en een nieuwe site op te starten: https://ranfft.org/ . Het zal wel nog enige tijd duren voor dit weer in de zoekindex van Google zal zijn opgenomen…

4 likes

20 likes

Ja, bij mij ook :+1::+1::+1:

1 like

Nee Serge want dan raak ik mijn maillot blanc kwijt, lastig te vinden hoor. De maillot jaune is algemeen maar de rest zeer moeilijk te scoren. Mooie avond , jaarwisseling en een goed 2024 voor eenieder.

1 like

Erg roestig. Ik kan er wel even Google translate op loslaten.

Bijzonder dat deze oude advertentie van 20 okt. 2018 (!) nog boven water komt.
Allegro lijkt mij een soort Poolse MarktPlaats.
Leuk trouwens dat je deze gevonden hebt.

Links het Poolse exemplaar dat jij vond, rechts de Rolejera in de conditie zoals ik haar vond op de R’tik. Ze lijken wel heel erg op elkaar. Zusjes, zeg maar.

Ja, Don, ik had al het idee dat het iets met horloges te maken had, maar om je product nou de merknaam ‘watchmaking’ mee te geven? De naamgever was misschien dyslectisch?
Mijn horloge heet Rolejera, het Spaanse woord wat jij vond is relojería Er lijkt een soort verwantschap, maar het is niet hetzelfde.
Het wordt nog steeds niet helemaal duidelijk, zeker gezien de Poolse herkomst van het ding wat @basvg op het web vond.

Ik heb nog eens na zitten denken en ik herinner me nu dat ik mijn Rolejera gekocht heb van de Zweedse meneer Hagman op de R’tik, april 2022. Vanuit Polen worden er wel vaker horlogemerken uit Scandinavie aangeboden. De herkomst is dus misschien niet Spaans, maar Zweeds of Fins?
Sowieso is die Poolse advertentie bizar, want het andere aangeboden horloge is een Palerma. Een Nederlands merk!

image

Alles bij elkaar dus nog geen duidelijkheid maar mijn Rolejera heeft ergens op de wereld in elk geval nog wel een zusje, dus is ze niet meer helemaal eenzaam en uniek.

10 likes

Blijf altijd al met een schuin oog naar dit model kijken…:star_struck:
Goed bouwjaar, trouwens :+1:

1 like

Er zijn er meer in Polen ,…

2 likes

@basvg Nog even over de Rolejera:

Al rondbladerend heb ik er ook nog een gevonden, óók op die zelfde Poolse Allegro site!

https://allegro.pl/oferta/zegarek-meski-rolejera-17kamieni-14773197008

Met Google vertaald:

Het is dus in die contreien misschien een niet helemaal onbekend merk.

6 likes

Great Minds think alike😉

1 like

En Synchroon! Dat is nog eens een crosslink!

image

1 like

Vandaag een Seiko Champion met een mooie Spider wijzerplaat

29 likes

23 likes

Vrijdagse regendag So :yum:

28 likes

27 likes

Deze is wel handig voor mijn werk. Lemania 1340.

24 likes

Hou ons niet langer in spanning!
NASA astronaut?

2 likes

Heel mooi!