Goedemorgen,
De wijzerplaat is wat slecht te lezen, maar dit is een Freba Variamatic Calender 17 jewels antimagnetic Finest Mainspring.
Een hele lap tekst voor een matig lopende penanker.
DS-2 PH200M 5801 303
From 1974:
913 1302 41 Certina 25-651 40 x 43.5 x 13
LW: 20 Automatic. Date without quickset.
Cushion case. Black dial with appliqued indices.
Screw down crown. Water resistant to 200 metres.
About from 1969 to 1975
Mooi mooi mooi.
Nee hè!!! Heb ik het weer gedaan! Die vorige eeuw zit me nog steeds teveel in de vingers, zeker bij het typen. Moet natuurlijk 2021 zijn. I stand corrected.
Veel tekst, veel kans op een penanker. Hoe meer tekst, hoe twijfelachtiger de kwaiteit. En dan was deze nog niet eens ‘electronically timed’ en ‘Radar tested’. Valt al weer mee dus.
@Sivari
Mooi tijdsbeeld. UIt de periode dat Moeder nog standaard aan het aanrecht, het fornuis en de wasmachine stond en Vader wekelijks of maandelijks met een bruin papieren envelopke met een loonstrookje en wat papiergeld er in thuis kwam. Dat wer dan zorgvuldig verdeld in de gleifjes cvan zo’n gelddoos. Mijn ouders hadden er precies zo een.
Ook mooi, mooi, mooi! En Avia is (was) helemaal geen beroerd merk destijds. Leuke vondst!
Nou ja, dank je wel voor het compliment.
Oh ja… hier een voorbeeld van een antwoord voordat de vraag is gesteld. Gevolg van een postje editen en aanvullen… Achteruit posten of zo iets… Back to the future.
Misschien was ik er toch al in 1921?
Nee ik schat je een jaar of 50
Maar heel mooi horloge met die cleane wijzerplaat
Mmhh Lex - Avia was inderdaad geen slecht merk maar dit is 'n Nivia - (on)duidelijk op de wijzerplaat te lezen. ‘Pols is wel haarscherp’ dus was de telefoon net iets te dichtbij die nieuwe aanwinst.
En nu ben ik toch nieuwsgierig naar Nivia