Welke vintage draag je vandaag? Deel XIX

Wissel

35 likes

Crosspost… de El Primero😍

Mooie wandeling, heerlijke lunch, en deze om. Maakt het toch… af…

43 likes

Geen idee of het vintage is, maar het ziet er vintage uit. Het heet een Royal, maar dat is ook het enige koninklijke aan dit horloge, dat er verder toch best leuk uitziet! Maar de rest is zo goedkoop mogelijk gemaakt…
Leuk detail is de roterende bezel, waarin de maand vermeld staat, en die kun je weer bedienen met de tweede kroon.
Het uurwerkje is van het type onbekend, er staan alleen wat cijfers of, geen merkteken en de grapher weet er geen raad mee, krijgt een valt signaal… Het doet denken aan een AS, maar dat is het duidelijk niet… De cijfers die erop staan: 412 op de bovenkant, 43466 aan de onderkant. Toch houdt het tijd. Toch lijkt het me weer geen chinees uurwerkje, omdat het uurwerkje daarvoor er weer te goed afgewerkt uitziet.

Nou ja, dan maar lekker dragen… Het ziet er nog steeds leuk uit…

23 likes

de avondwissel

31 likes

Voor de avond:

22 likes

Vostok Amphibia Scuba Dude met vanille lume, sunburst wijzerplaat en de zeldzame 270 kast, lijkt een 420 maar toch octogonaal!

20 likes

Wat een super gaaf ding dit :heart_eyes:

1 like

Zeker!

1 like

In de Basserie Zypendaal zie ik.
Tegenwoordig een wat leukere zaak.
25 Jaar kreeg je zo ongeveer alles gefrituurd, zelfs de bloemkool :rofl:.

2 likes

Had vandaag eens zin in een skin-diver, i.p.v. de Kinetic
(foto niet van vandaag :wink:)

Yema met fijn tropic-rubber

17 likes

Avondwissel :grinning:

De kastbodem constructie van deze waterproof Prisma uit 1955 had ik nog nooit ergens gezien. De bodem zit met een aparte losse ring aan de kast geschroefd. Er wordt een pakking gebruikt om het geheel waterdicht te maken. Foto van @ernst die het horloge in 2018 onderhanden heeft genomen.

Er zit een goed Felsa Bidynator F790 uurwerkje in.

Er zit meer in dit horloge dan dat het merk en uiterlijk doen vermoeden.

28 likes

een mooie Revue ( voordat het Thommen werd ) van begin 70s , of einde 60s, in een bijzonder formaat van 40mm. Handwind MSR uurwerk

28 likes

Mooi horloge.
Werkje lijkt mij een Russische Vostok 2209.

O, ja dat kan natuurlijk ook. Het is inderdaad een onhandig knopje.

2 likes

Typische 50-60’er jaren sluiting - het kwam bij mij nooit over als heel praktisch - maar ik ben ook meer van de wijzerplaatjes :grin:

1 like

En een Minox C. Leuk hoor.

1 like

Ik houd van die geïntegreerde bracelets. Fraaie klok.

1 like

Prachtige gouden dresswatch! :ok_hand:

1 like

De Timex met zijn scherpe red leds :hugs:

30 likes

Beterschap Martijn ! :+1:

1 like