IWC prototype voor vandaag.
Cool!
Vandaag deze Seikomatic Slimdate uit 1964. Was destijds voor Seiko het dunste automatisch horloge met datum (is ook maar 10mm dik). Het bevat als uurwerkje een Seiko 840, dat later de 8305 werd, toen ze hun uurwerken gingen hernoemen.
Inderdaad, want hij is prachtig .
Goedemorgen,
Vandaag deze met als gadget kantelbare lugs:
Het nut zie ik er trouweens niet zo van in.
Wat lijkt deze veel op mijn Tidéna! heeft dezelfde verkleuring op de wijzerplaat (ik denk, dat deze ooit blauw is geweest, zie de blauwe vlek bij de datum) en de kast heeft dezelfde vorm. Alleen heeft de mijne een centrale seconde…
een super cool horloge, prachtig in zijn eenvoud, een pareltje uit de oude doos. de beweegbare lugs zetten zich naar je pols zodat het horloge meer comfortabel zit, zo heb ik het toch eens ergens gelezen in een oeroude advertentie voor zo een horloge met flexlugs.
Mooi horloge, geniet ervan
Prachtig uurwerk!
Dank je. Het leuke van deze wijzerplaten, in combinatie met de gefaceteerde horlogeglazen, dat je verschillende kleurencombinaties krijgt. Hierbij een foto met zijn broer onder het licht van de stereo microscoop
NB de rechter is zijn broer . Die heb ik eerder gedeeld.
Ik kan me iets voorstellen met een lederen band-uit-een-stuk. Ligt dan waarschijnlijk mooi op de pols.
LEM, nooit eerder van gehoord. Opvallende, eigenzinnige verschijning. Mooi !